از کامنت ها – آقای دکتر پارسا ، پارسایی کنید

2014-08-27
225 بازدید

سکوت تلخ را باید شکست. همه چیز از یک “به ویژه” شروع شد. یک به ویژه ی دردناک، به ویژه ای که یادمان آورد کاربرد اصطلاح “شهرستان شاهین شهر” کراراً از سوی مدیر شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و “میمه” صرفاً یک اشتباه لپی نبوده است. نگاه جمعیت محور مدیر محترم در […]

imagesCA0KAQHB

سکوت تلخ را باید شکست.
همه چیز از یک “به ویژه” شروع شد. یک به ویژه ی دردناک، به ویژه ای که یادمان آورد کاربرد اصطلاح “شهرستان شاهین شهر” کراراً از سوی مدیر شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و “میمه” صرفاً یک اشتباه لپی نبوده است. نگاه جمعیت محور مدیر محترم در “ به ویژه مشکلات بیمارستان گلدیس” داد می زد. بی آنکه یاد داشته باشد انقلاب آمد تا به محرومان رسیدگی کند و نه منحصراً جوامع شلوغ تر! به این که نباید تازه به دوران رسیده ها بزرگترهایشان را هرچند تاتوان فراموش کنند!
مدیر فاضل و آرام که بحمدالله دوره های تخصصی و مدیریتی را بیشتر و هدفمندتر از مدیر سابق گذرانده اند به خوبی می دانند یکی از اصول و اجزای مراقبت های بهداشتی اولیه عدالت اجنماعی در دسترسی به این خدمات است.
خوب اگر قرار است نگاهمان جمعیت محور باشد که قطعاً روستای لوشاب قطره ای است اندر بحر جمعیت شاهین شهر! و اگر رویکردمان این باشد پس بیاییم هرچه در به اصطلاح بیمارستان میمه است در بیمارستان “ویژه” ی گلدیس بریزیم تا شاید اندکی از مشکلات اش کاسته شود! از مثقال امکاناتش تا یک هفتاد هشتاد نفر کارمندش! نظرتان چیست آقای مدیر؟!

پارسا

ایرادی ندارد آقای مدیر!
ما راضی هستیم، ما مردم بخش میمه و شهرهای جوشقان و کامو- چوگان مظلوم تر از این حرف ها هستیم!
ما اصلاً جیکمان هم در نمی آید که با کاشان، گلپایگان و اصفهان چقدر بیشتر از شاهین شهر تا اصفهان فاصله داریم! یعنی انتظار بیجاییست که ما بخواهیم ناراحت شویم که چرا شهر لای بید و روستاهای موته، حسن رباط و لوشاب آخرین باری که دندانپزشک در شهر و قریه شان دیده اند کی بوده است! و البته به آنها هم نمی گوییم که چرا با این که جمعیتشان هم بیشتر هست، اما حنایشان از امثال سه و کلهرود در این مورد هم بی رنگ تر بوده.
ما اصلاً مشکلی نداریم که مثل گرگاب نزدیک شاهین شهر نیستیم و روزبه روز جمعیتمان فزون نمی شود تا مثل آنها دسترسی به خدماتمان هم بیشتر گردد. اتفاقاً چه خوب که آنها راحت تر باشند و ما رضایت داریم که در تسهیم خدمات، قسط ما به دیگران هم برسد.
یا ابداً مشکلی نداریم که اسم میمه یا لایبیدمان “شهر” باشد و کارشناسان بهداشت خانواده انتقالی و استخدامی در شاهین شهر، گز و گرگاب به کار گرفته شوند و ما هنوز از تکنسین و بهورز بهره ببریم!
اصلاً ما چکار به این کارها داریم؟! برای ما مگر مهم است که فقط یک پنجم جمعیت میمه دفترچه ی خدمات درمانی شهرهای زیر بیست هزار جمعیت داشتند و متعهد ماندند به این که هر ایرانی فقط یک بیمه ی پایه داشته باشد. بگذار تحول بهداشت بر اساس جمعیت شهر نباشد و مبنایش تعداد افراد دارای این دفترچه ها بماند. شاید کمی سر جایمان بنشینیم که چرا مثل خیلی ها؟! شخصیت “فرهنگیمان” را حفظ کردیم و دو بیمه ای نشدیم! برای ما که آب نداشت، ولی طرح تحول برای شاهین شهر یک پزشک و مامای اضافه که داشت، اضافه تر از آنچه که به این منطقه تعلق داشت! بگذار تا مردم موته، حسن رباط ، لوشاب و لای بید هر روز استرس آن را داشته باشند که فرزندشان روزی مریض شود که پزشک به قریه شان می آید!
راستی آقای مدیر!
اگر مردم لای بید قلبشان سکته کند چگونه باید به نزدیکترین بیمارستان بروند؟! با ماشین نعش کش؟!
باشد با همان ماشین بیایند! بیایند کجا؟! بیمارستان مرکز بخش؟! مگر چه کاری می تواند برای بخت برگشته انجام دهد؟!
سوار یک آمبولانس دیگر شود و سر از “گلدیس ویژه” درآورد و به او بگویند پس در “میمه ات” برایت چه کرده اند؟!
کاش آن لای بیدی یادش باشد جواب دهد ما اخراجی های این شهرستانیم! ویژه نیستیم! گرگ گلپایگان منتظر ما و برادران موته ایمان است! ببخشید که جمعیتمان کم است! آزمایش نداریم! متخصص نداریم! سی سی یو نداریم! لطف کنید، مرحمت کنید ما را زنده نگه دارید!
نخیر آقای مدیر!
چشم هایتان را بشویید! این جا مکانی است برای شنیدن درد دل جمعیتی اندک که خون دل خورده اند برای خاکشان. حقشان نیست که زیرپای بی عدالتی خردشان کنید!
اطراف شما درد کشیده ها نیستند! محرومان کنارتان به شور و مشورت مشغول نیستند! رک بگویم چندان از ما میمه ای ها خوششان نمی آید. می خواهید به ساز کاپیتالیستی خودتان کار کنید، کار کنید…. اما قطعاً ما در آن دنیا شما را نخواهیم بخشید!