چرا شهر میمه بعنوان مرکز بخش ، اورژانس ندارد؟

2013-12-01
470 بازدید

عبدالرضا شیبانی : روز گذشته حادثه ای برای معلمین میمه ای اتفاق افتاد که باز هم به خیر گذشت . حوالی ساعت ۸ بامداد خودرو حامل معلمین و مدیران دبیرستان غیر انتفاعی شهر لای بید در حد فاصل لوشاب – لای بید از مسیر منحرف و واژگون گردید و کلیه ی سرنشینان خودرو مصدوم گردیدند. […]

عبدالرضا شیبانی : روز گذشته حادثه ای برای معلمین میمه ای اتفاق افتاد که باز هم به خیر گذشت . حوالی ساعت ۸ بامداد خودرو حامل معلمین و مدیران دبیرستان غیر انتفاعی شهر لای بید در حد فاصل لوشاب – لای بید از مسیر منحرف و واژگون گردید و کلیه ی سرنشینان خودرو مصدوم گردیدند. خودروهای عبوری شاهد صحنه ، با انگیزه ی کمک به مصدومین توقف کردند و در نهایت

7

پس از نومیدی از رسیدن آمبولانس اورژانس ، بالاجبار با یکدستگاه آمبولانس نعش کش متعلق به بخش خصوصی لای بید ( با عذر خواهی از مصدومین عزیز ) تعدادی از حادثه دیدگان را به بیمارستان میمه رساندند و احدی از آنها تا ساعتی پس از حادثه همچنان در انتظار آمبولانس برای اعزام بود و در نهایت با اورژانس میمه  واقع در ۳ راهی گلپایگان که با محل حادثه ۵۵ کیلومتر فاصله دارد اعزام گردید.

13

روال معمول اینگونه اتفاقات متهم شدن اورژانس و عوامل بیمارستانی به کم کاری و قصور است و صرف نظر از این روال که خدوم و غیر خدوم را در بر می گیرد ،  پذیرفتنی نیست که برای اعزام  آمبولانس به محل حادثه که فوریتهای مختلفی را ایجاب می کند ، اینهمه تعلل صورت پذیرد و بدیهی است که هیچ توجیهی نمی تواند از مسئولین محترم شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان که معلمین مصدومشان با نعش کش جابجا شده اند ، سلب مسئولیت کند.

8

مسئولین محترم باید پاسخگو باشند که چرا مرکز بخش گسترده ی میمه که به تنهایی وسعتی بیش از نیمی از شهرستان شاهین شهر و میمه را دارد باید فاقد پایگاه اورژانس باشد؟ آیا پوشش دادن حوادث جاده ای محدوده ی میمه که تا دلیجان و گلپایگان و جوشقان و کامو و میمه و ونداده و وزوان را در برگرفته با این امکانات محدود امکان پذیر است ؟ آیا با شرط عدم پذیرش خرابی آمبولانس و حاضر نبودن راننده و دیگر خطاهای انسانی ، زمان استاندارد رسیدن به کمک حادثه دیدگان  با این بضاعت که مرکز بخش پایگاه اورژانس ندارد ، رعایت می شود ؟

11

شورای چهارم که بحمدلله ورود موفقی را در مسائل شهرداری داشته است در خصوص درخواست زمین  رئیس محترم شبکه ی بهداشت شهرستان از شهردار و شورای سوم برای پایگاه اورژانس میمه پیگیری نمایند و شهروندان را در جریان قرار دهند که به چه علت رفع این نیازهای حیاتی با مسامحه نادیده گرفته می شود ؟

9

گفتنی است همزمان با این درخواست  ، شبکه ی برخوار درخواست مشابهی  را از مدیران شهر خورزوق  داشته است که با پیگیری های آقای دکتر کمالی  ، پایگاه اورژانس خورزوق راه اندازی گردیده و ماهها از آغاز بهره برداری از آن می گذرد.  . مردم خیر و نوعدوست میمه  نیز ید طولائی در اینگونه اعانات دارند و برای تجهیز و راه اندازی اورژانس موته بالغ بر ۳۰ میلیون تومان کمک انساندوستانه داشتند و انتظار دارند که ساز و کارهای اداری احداث اورژانس  در شهر میمه تامین و ضمن آمادگی اهدای زمین و دیگر کمک ها  ، پیشنهاد می شود گوشه ای  از ساختمان تخلیه شده ی درمانگاه میمه که با توجیهی بلاموجه تعطیل گردید ، به این کار اختصاص یابد.

10

این قلم بر آن نیست که دستهای پشت پرده را در تضعیف متعمدانه ی  امکانات اداری  میمه با نیات خاص به تحریر درآورد اما انتظار دارد مدیران شهرستان ، سکوت نجیبانه ی مردم ما را فقط به حساب نجابت آنها بگذارند و اجازه دهند که اعتماد مردم به مدیران شهرستانی بومی و عدم برخوردهای گزینشی آنان ، همچنان پا برجا بماند.