حاجی : در بخش میمه ، راه توسعه از ارتقاء می گذرد

2021-11-28
1037 بازدید

  ✅ حاجی در مراسم تکریم و معارفه ی فرمانداران شهرستان : 🔸در بخش میمه ، راه توسعه از ارتقاء می گذرد   🍀 در فضایی صمیمی و دور از تنش و هیجاناتی که معمولا در آئین های تکریم و معارفه بویژه وقتی با جایگزینی یک جناح سیاسی به جای جناح سیاسی دیگر همراه باشد […]

 

✅ حاجی در مراسم تکریم و معارفه ی فرمانداران شهرستان :

🔸در بخش میمه ، راه توسعه از ارتقاء می گذرد

 

🍀 در فضایی صمیمی و دور از تنش و هیجاناتی که معمولا در آئین های تکریم و معارفه بویژه وقتی با جایگزینی یک جناح سیاسی به جای جناح سیاسی دیگر همراه باشد ، اتفاق می افتد ، مراسم تکریم و معارفه ی تاجمیری اصلاح طلب و کاظمی طبای اصول گرا برگزار شد .

شاید آرامش و همدلی و احساس یگانگی  حاکم بر این جلسه بیش از همه به بلوغ  جریانات سیاسی در شهرستان پیشرو شاهین شهر و میمه  بستگی داشته باشد .

🔸پس از سرود تعظیم آمیز جمهوری اسلامی و تلاوت زیبای قرآن ،

🔸تاجمیری فرماندار سابق به ایراد سخن پرداخت . او با اشاره به تشریفاتی بودن این آئین ها گفت : درس اخلاق مراسم تکریم و معارفه ، موقت و گذرا بودن مسئولیت هاست . تاجمیری که گهگاه سخنان خود را با ابیاتی از حافظ زینت می بخشید به حاضرین خیرمقدم گفت و شاهین شهر و میمه را از جهاتی مثل میزان باسوادی و توسعه ی انسانی و مهاجر پذیری ، سرآمد شهرستانهای استان و در شاخص هایی بالاتر از کاشان و نجف اباد دانست . فرماندار سابق از حسن تعامل با نماینده و عضو هیئت رئیسه ی مجلس گفت و افزود : حاجی فرصتی ملی برای شهرستانهای شاهین شهر و میمه و برخوار است . او دغدغه هایش را از شهرداری مرکز شهرستان پنهان نکرد و گفت : از تکرار بی ثباتی در شهرداری نگران هستم . تاجمیری بجای بیلان کاری ۳۰ ماهه ی خود که معمولا برای جلسات تکریم و تودیع هم ملال آور است یاد آور شد که :

قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند

بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم

🔸حجت الاسلام و المسلمین هاشمی امام جمعه ی شاهین شهر هم متفاوت حرف زد و دلنشین . از جایگاه روحانیت و مرجعیت در گذشته و در زمان میرزای شیرازی و تاثیر فتوایی که از مکالمه ی ناصرالدین شاه و همسرش انیس الدوله مشهود بود گفت و گفت این تولید قدرت مرجعیت و روحانیت بود که ما داریم از اعتبار آنها هزینه می کنیم . امام جمعه ی مرکز شهرستان ، فرماندار سابق را هم با بیانی کوتاه و عمیق ستود و گفت : اگر اصلاح طلب هم بودند مخلق به اخلاق و مودب به آداب بودند . هاشمی به روز مجلس و مدرس هم اشارات زیبایی داشت . برگرداندن شبانه سفیر انگلیس که حامل چک اهدایی به مدرس بود با توضیح اینکه باید طلا و سکه و بار شتر و روز روشن باشد و اینکه مدرس می گفت خدا دو چیز به من نداده است ؛ ترس و طمع . هاشمی به فرماندار جدید هم خوشامد گفت و گفت مواظب باشید برایتان ذهنیتهای بی خود درست نکنند .

🔸حاجی که برخلاف تاخیرهای مرسوم شده ی دیگر مسئولین راس ساعت اعلام شده در دعوت نامه ها در سالن آمفی تئاتر شیخ بهایی حضور داشت به میرزایی نماینده و احمدی فرماندار اصفهان خیرمقدم گفت و تاکید کرد که بر نظم و انضباط و اداره ی همراه با اقتدار فرماندار سابق در حوزه ی مسئولیتش شهادت می دهد و نیز حاجی از استاندار انقلابی و جوان و آقای جان نثاری معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار به دلیل انتصاب کاظمی طبای انقلابی و بسیجی بعنوان فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه تشکر کرد . نماینده ی مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی به اولین لایحه ی بودجه ی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت : اولین انتظار از بودجه گشایش اقتصادی و ثبات اقتصادی برای ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران است . لایحه ی بودجه باید باعث کاهش فقر و غنا باشد . حاجی یاد آور شد که دهکهای دهم جامعه ۲۸ برابر بیش از دهک اول جامعه از یارانه های پنهان استفاده می کنند . حاجی با تلخکامی همیشگی ناشی از حقوقهای نجومی به تفاوت حقوق در شرکتهای وابسته به دولت اشاره کرد و گفت کارمند شرکت ۴ میلیون و در همان شرکت فردی ۱۰ برابر یک کارمند حقوق می گیرد و این نشان دهنده ی تاسف بار بودن مدیریت در شرکتهای دولتی است . عضو هیئت رئیسه ی مجلس پیروزی راهبردی ایران اسلامی را انتخاب سه رئیس قوه ی انقلابی دانست و افزود پروژه ی مهار ایران که توسط آمریکایی ها کلید خورده بود با شکست مواجه شده است . حاجی تصویب منطقه ی اقتصادی شاهین شهر در مجمع تشخیص مصلحت نظام را از طرفیتهای ویژه ی شهرستان دانست و گفت برای استقرار منطقه ی ویژه سه لکه در شهر شاهین شهر ، بخش میمه و بخش مرکزی پیشنهاد شده است . موضوع مهم این روزهای آب هم مورد توجه آقای حاجی قرار گرفت . حاجی گفت در شاهین شهر عمق آب ۲۵۰ متر است و در بخش میمه هم مشکل آب داریم . مثل همیشه تاکید بر ضرورت ارتقاء بخش میمه که بدون آن توسعه ی این بخش به آسانی  امکان پذیر نیست  ، کمک صنایع بزرگ به شهرستان ، پرداخت بهای پساب توسط پالایشگاه ، تفویض اختیار به مدیران شهرستانی از سوی استان از دیگر موضوعاتی بود که مورد تاکید آقای حاجی قرار گرفت .

جان نثاری معاون افتاده و بی تکلف سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار که به راحتی گفتگوهای دورهمی تریبون سخنرانی را مدیریت می کند آخرین سخنران آئین تکریم و معارفه بود . جان نثاری با اشاره به هفته ی بسیج اظهار امیدواری کرد که ان شا الله با بسیجیان محشور شویم . معاون استاندار گفت تشکر کارکنان فرمانداری از اقای تاجمیری حلاوت دیگری داشت . اهم سخنان معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار :
– مردم خیلی گلایه دارند علیرغم اینکه خدمات زیادی هم شده است . چون ظرفیتها را می بینند .
– دعوای امریکا با ما بخاطر هسته ای نیست . بخاطر اسلام ناب محمدی است .
– بزرگترین مولفه ی قدرت در جمهوری اسلامی مردم هستند .
– با تغییر فرماندار لکوموتیو ران عوض می شود .
– خطاب به فرماندار جدید : سیاست اصلی دولت سیزدهم خدمت است ، خدمت است ، خدمت . حاشیه سازی ها ممنوع . اولویت ها را مردم تعیین می کنند .
– اولویت مردم آن جوان بیکاری است که جلو چشم پدر و مادرش دارد مثل شمع می سوزد و آب می شود .
– رساترین مرگ بر امریکا دلگرم کردن مردم به نظام و انقلاب است .
– آقای کاطمی طبا ؛ یک ساعت وقت را هدر ندهید . فسادستیز باشید ، محروم نواز باشید ، ظرفیت شاهین شهر را در هیچ جایی نداریم . فرماندار فرماندار همه است . شما فرماندار دختری که حجاب درست ندارد هم هستید .
– حتما جریان انقلابی را تقویت کنید . تفکر انقلابی می تواند کشور را نجات دهد چون به مسئولیت بعنوان طعمه نگاه نمی کند .
– شما هیچ عذری ندارید . نماینده ی دلسوز و امام جمعه ی پای کار و مردم فهیم .
– اتاق فکر فرماندار نمایندگانی از همه ی فکرهای جامعه باشند .
– امروز دلگرم کردن مردم جهاد فی سبیل الله است .
– عدات یعنی همه را دیدن . مدیران ما ارتفاع را کم کنند ، پایین بیایند تا همه را ببینند .
– مشکلات زیاد اما امیدهایمان هم زیاد است .
– از ویژگی های آقای کاظمی طبا اعتقاد فوق العاده ی ایشان است . وقت گذار است ، انقلابی است ، پیگیر است . ساعت ها به حرف مردم گوش می دهد .
– خطاب به اصحاب رسانه : یقه ی مدیران را ول نکنید . آنقدر پیگیری کنید تا جواب بدهیم و بعد اینکه منصف باشید .
در پایان این آئین طولانی نکوداشت که با اذان ظهر مقارن گردید حکم مسئولیت سرپرستی فرمانداری به آقای کاظمی طباء فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه تقدیم گردید و با تقدیم لوحهای تقدیر توسط استاندار ، نماینده ی مردم و امام جمعه ی مرکز شهرستان از تلاشهای آقای تاجمیری تقدیر و تشکر گردید .
– فرماندار جدید شهرستان طی سخنان کوتاهی خطاب به مدیران دوایر دولتی شهرستان گفت : خود را مخاطب فرمایشات مقام معظم رهبری بدانید .