آیا مدعی العموم به پرونده میلاد شاهین شهر ورود می کند !؟

2021-12-04
812 بازدید

آیا مدعی العموم به پرونده میلاد ورود می کند؟! تغییر کاربری اراضی ۴۲ هکتاری میلاد شاهین شهر در ایستگاه آخر پس از پیگیری های مختلف در تغییر کاربری اراضی پروژه ۴۲ هکتاری میلاد شاهین شهر، سرانجام روز جمعه ۱۲ آذر ماه، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی خبر از برطرف شدن موانع و ایرادات […]

آیا مدعی العموم به پرونده میلاد ورود می کند؟!
تغییر کاربری اراضی ۴۲ هکتاری میلاد شاهین شهر در ایستگاه آخر

پس از پیگیری های مختلف در تغییر کاربری اراضی پروژه ۴۲ هکتاری میلاد شاهین شهر، سرانجام روز جمعه ۱۲ آذر ماه، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی خبر از برطرف شدن موانع و ایرادات وارده به طرح فوق را داد.
حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: موانع و ایرادات کار گروه زیر بنایی استان به طرح تغییر کاربری اراضی ۴۲ هکتاری میلاد بر طرف و چهارشنبه گذشته موضوع به کمیته زیر بنایی استان ارجاع داده شد و پیش بینی می شود صورتجلسه تغییر کاربری اراضی میلاد در جلسه آینده شورای برنامه ریزی استان تائید و به جهاد کشاورزی ابلاغ گردد.
نماینده مردم شهرستان در پاسخ به این سوال که چرا جهاد کشاورزی علیرغم اعلام هزینه تغییر کاربری و پرداخت آن از سوی اعضای تعاونی، از دریافت آن خودداری می کند، گفت: جهاد کشاورزی نمی تواند قبل از تائید شورای برنامه ریزی این مبلغ را از تعاونی اخذ نماید و در این خصوص ظاهرا یک ناهماهنگی رخ داده است.
در همین رابطه تعدادی از اعضای تعاونی معتقدند صرفنظر از موضوع تغییر کاربری ، همچنان اراضی ۴۲ هکتاری میلاد شاهین شهر دچار ابهامات متعددی است و اعتقاد دارند ورود دادستان به این پرونده می تواند دلگرم کننده باشد.
یک عضو پروژه میلاد گفت: خودداری از اطلاع رسانی شفاف در خصوص مالکیت زمین موجب ایجاد شبهه و انتشار بیشتر شایعات می شود.
این عضو پروژه میلاد گفت: اقدامات عجولانه تعاونی در مبالغ دریافتی و همچنین تشکیل جلسه مجمع عمومی و توافق بر فروش و یا ساخت و ساز در این اراضی قبل از انجام فرآیند قانونی و همچنین قبل از تفکیک و مشخص شدن قطعه و متراژ زمین متعلق به هر عضو و صدور سند، موجب نگرانی است و به نظر می رسد ورود دادستان به این پرونده می تواند موثر، دلگرم کننده و مانع از ظهور و دخالت احتمالی سودجویان شود.
گفتنی است؛ پروژه میلاد به اراضی ۴۲ هکتاری کشاورزی گفته می شود که ۱۴ سال پیش توسط تعاونی مسکن کارکنان دولت شهرستان شاهین شهر و میمه به منظور واگذاری زمین مسکونی به اعضای خود، خریداری شد اما سال ها با تغییر کاربری آن موافقت نگردید. سال گذشته با تلاش حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان در مجلس و اهتمام استاندار وقت اصفهان با کلیت طرح تغییر کاربری آن به تجاری و خدماتی موافقت شد .
در این رابطه محمد رضا قاسمی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان در تاریخ 21 آبان ماه سال جاری عنوان کرده بود که هنوز فرآیند قانونی پروژه میلاد شاهین شهر انجام نشده است.طرح مورد نظر شامل مجموعه بزرگ خدماتی، تجاری و نمایشگاهی است که از ویژگی های منحصری برخوردار می باشد و از آن میان می توان به هتل، مراکز تجاری، سالن های نمایشگاهی و مراکز تفریحی و فضای سبز کم نظیر آن اشاره کرد.
بهمن اورانی / فعال رسانه ای
۱۳ آذر ۱۴۰۰