اخلال آمریکا مانع از پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل شده است

2021-01-21
194 بازدید

حاجی دلیگانی: اخلال آمریکا مانع از پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل شده است نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار درمجلس شورای اسلامی گفت: تلاش های مختلفی برای تعیین مسیرهای گوناگون برای پرداخت این پول به حساب سازمان ملل صورت گرفته است ولی اخلال آمریکا همواره مانع این موضوع بوده است. حسینعلی […]

image_2021_1_10-20_0_54_172_Sos

حاجی دلیگانی:
اخلال آمریکا مانع از پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل شده است
نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار درمجلس شورای اسلامی گفت: تلاش های مختلفی برای تعیین مسیرهای گوناگون برای پرداخت این پول به حساب سازمان ملل صورت گرفته است ولی اخلال آمریکا همواره مانع این موضوع بوده است.
حسینعلی حاجی دلیگانی امروز درگفت وگو با خبرنگار حماسه سازان، اظهارکرد: در حال حاضر به مرحله ای رسیده ایم که خود سازمان ملل با این مشکل مواجه است که نتوانسته است حق عضویت ایران را دریافت کند اماا این سازمان به ما اعتراض می کند، درحالی که منبع پرداخت این پول از طرف جمهوری اسلامی ایران روشن شده است و مکان آن نیز معرفی شده است.
نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان ملل باید متوجه باشد که تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران چه اخلالی را در فعالیت های این سازمان ایجاد کرده است ؛ این موضوع مهمی است که باید خود سازمان ملل دست به اعتراض بزند و عملکرد اخلال گرایانه و مخربی که آمریکایی ها در روابط یک سازمان بین المللی با کشورهایی که مسیر فعالیت شان روشن است را به خوبی ببینند.
حاجی دلیگانی یکی از راه های پرداخت حق عضویت را به سازمان ملل این گونه بیان کرد که جمهوری اسلامی ایران پرداخت پول ازحساب بلوکه شده کشورمان در کشور کره راپیشنهاد کرده است، اما مانع اصلی این است که این پول از چه مکانیسمی باید پرداخت شود. اخلالی که آمریکایی ها با تحریم های یک جانبه و ظالمانه خودشان وارد کرده اند، مانع پرداخت این حق عضویت شده است.
دبیرهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر علیرغم محدودیت های ناشی از تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده، همواره با استفاده از معدود کانال های انتقال مالی، حق عضویت خود به سازمان ملل را پرداخته و در سال‌جاری نیز با توجه به مسدود شدن کانال های انتقال منابع مالی توسط آمریکا، از مدت ها پیش با خزانه داری سازمان ملل در مورد معرفی یک کانال امن توسط سازمان مذکور در حال مذاکره بوده است.
به گزارش حماسه سازان، برخی رسانه ها گزارش دادند ایران و ۶ کشور دیگر به دلیل عدم پرداخت حق عضویت حق رای‌ خود را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به طور موقت از دست داده اند.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه‌ای به ولکان بوزکر رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار اجرای ماده ۱۹ منشور ملل متحد در مورد کشورهای جمهوری آفریقای مرکزی، کومور، کنگو، ایران، لیبی، نیجر، سومالی، سودان جنوبی، زیمبابوه و سائوتومه شده است.
@HamaseSevom