آمار‌های متناقض کرونا پای نمکی را به مجلس کشاند

2020-12-15
278 بازدید

نماینده مردم شاهین شهر  و میمه در مجلس در طرح سوالی از وزیر بهداشت عنوان کرد که علت تناقض‌ها در گفتار، رفتار و ارائه آمار در باره ویروس کووید ۱۹ چیست. خبرگزاری فارس: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با طرح سوالی از سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان […]

download

نماینده مردم شاهین شهر  و میمه در مجلس در طرح سوالی از وزیر بهداشت عنوان کرد که علت تناقض‌ها در گفتار، رفتار و ارائه آمار در باره ویروس کووید ۱۹ چیست.


خبرگزاری فارس: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با طرح سوالی از سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد که علت تناقضات در گفتار، رفتار و ارائه آمار درباره ویروس کووید ۱۹ جیست؟

متن کامل طرح سوال نماینده میمه و شاهین شهر از وزیر بهداشت به شرح زیر است:

خلاصه سؤال: علت تناقضات مختلف و مکرر رفتاری، گفتاری و آماری در موضوع ویروس کرونا و بیماری کووید -۱۹ چیست؟

شرح سؤال:

جناب آقای وزیر!

در دورانی که مردم مثل شاگردان کلاس ابتدایی به رعایت دستورالعمل‌ها و توصیه و منضبط بودن تن داده و می‌دهند، تناقضات مکرر در حوزه‌های آمار، رفتار و گفتار از سوی عوامل مختلف وزارتخانه و ستاد مقابله با کرونا، مردم را عصبی و افسرده و ناامید می‌کند.

از نحوه رعایت پروتکل‌ها تا ضرورت یا عدم ضرورت ماسک زدن برای افراد سالم، چگونگی انتشار ویروس از طریق هوا، از بین رفتن ویروس در فصل گرما، اپیدمی گله‌ای، موثر بودن یا نبودن واکسن و ….

اما آنچه فارغ از مجاهدت‌های کادر درمان، از منظر مدیریتی باید پاسخی قانع کننده برای آن ارائه نمائید به شرح زیر است:

۱- علت بالا بودن مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ در ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها چیست؟

۲- اختلاف نامتعارف آمار فوت در کشورمان در بهار و تابستان ۹۹ نسبت به فصول مشابه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ مربوط به کروناست یا خیر؟

۳- با وجود اعتراف به عدم کارایی دارو‌های شیمیایی استفاده شده بر روی بیماران، علت افتخار کردن وزارتخانه به کسب سکوی اول مطالعات جهانی آزمایش دارو‌ها برروی بیماران ایرانی چیست؟ و پاسخگوی این بی تدبیری کیست؟

۴- علت تعلل و تاخیر در شروع ساخت واکسن ایرانی چیست؟

۵- عدم حمایت به موقع از سازندگان ایرانی واکسن کرونا و تاخیر در مرحله آزمایش فاز انسانی چه دلیلی دارد؟

۶- پمپاژ رسانه‌ای و تبلیغاتی خرید واکسن خارجی با وجود غیر ممکن بودن تهیه آن از سوی ایران با چه هدفی صورت می‌گیرد؟

۷- علت برخورد‌های قهری با روش‌های درمانی روایی، گیاهی و سنتی در وزارتخانه تحت امر جنابعالی چیست؟

۸- به چه دلیل با کشفیات داروئی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها برخورد نامناسب صورت می‌گیرد؟ در مواردی کد اخلاق اخذ شده در یک دانشگاه برتر مورد تایید یک دانشگاه با رتبه پایین‌تر قرار نمی‌گیرد.

۹- تمهیدات پشتیبانی موثر و عملیاتی دولت و وزارت بهداشت از مردم و عدم تحمیل هزینه به آن‌ها در خصوص تامین مایحتاج بهداشتی (ماسک، مواد ضدعفونی کننده و …) در این شرایط سخت اقتصادی چه بوده است؟

۱۰- برای رفع نگرانی مردم در خصوص انجام موثر درمان بیماران بستری و نیز ایجاد انگیزه در کادر درمان به اقداماتی انجام داده‌اید؟

۱۱- برنامه عملیاتی وزارت بهداشت برای جلوگیری از تزریق تناقضات آماری و گفتاری و رفتاری به جامعه و سر در گم نکردن مردم چیست؟