حاجی دلیگانی: دولت مراقب دلال‌ها در سهام عدالت باشد

2020-05-12
81 بازدید

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده میمه و  شاهین شهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره رشد صعودی شاخص بورس، اظهار داشت: به عقیده من دولت هر زمان می‌خواهد سهمی از خود را بفروشد کاری انجام می‌دهد که شاخص بورس افزایش پیدا بکند تا رغبت مردم به مشارکت در بورس زیاد بشود. وی ادامه داد: موضوع […]

۱۰۱۹۲۰۶۷_۹۱۳
حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده میمه و  شاهین شهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره رشد صعودی شاخص بورس، اظهار داشت: به عقیده من دولت هر زمان می‌خواهد سهمی از خود را بفروشد کاری انجام می‌دهد که شاخص بورس افزایش پیدا بکند تا رغبت مردم به مشارکت در بورس زیاد بشود.
وی ادامه داد: موضوع مهم این است که اگر دولت سهام خود را فروخت و این بازار را رها کرد آن زمان یک اتفاق بدی رخ می‌دهد و شاخص سهام سقوط خواهد کرد پس دولت نباید بد از سود از این بازار، آن را رها کند بلکه باید با یک مدیریت لازم این بازار را اداره کند۰
حاجی دلیگانی تاکید کرد: این رشد حباب گونه بورس خیلی خطرناک است، زیرا اگر با مدیریت خوب همراه نباشد امکان ایجاد یک مشکل اقتصادی و اجتماعی در کشور می‌کند.
نماینده میمه و  شاهین شهر با اشاره به آزادسازی سهام عدالت گفت: این آزادی سازی به طوری پیش نرود که حق مظلومین و مستضعفین پایمال شود دولت بایستی راهکار‌هایی داشته باشد که از سفته بازی، دلال بازی و سواستفاده دلال‌ها جلوگیری شود.
حاجی دلیگانی تصریح کرد: اگر مدیریت دولت، بد عمل کند این اقدام آزادسازی سهام عدالت می‌تواند بر ضد خودش باشد یعنی سواستفاده سودجویان از سهام مستضعفین، تبعات بدی برای کشور و جامعه مستضعف خواهد داشت.
این نماینده مجلس در پایان به حضور دولت در بورس اشاره کرد و گفت: در بودجه به دولت اجازه داده شده است تا سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های مازاد خود را برای تامین بودجه به فروش برساند.