هفته ی پر بارش استان اصفهان و هوای سرد میمه

2020-03-28
119 بازدید

ایسنا/اصفهان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار جوی تا اواسط این هفته بر روی استان است. ابراهیم هنرمند، در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت جوی حاکم بر استان اصفهان در ۳ روز آینده، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار جوی تا اواسط این هفته […]

۶۱۶۰۳۳۸۴

ایسنا/اصفهان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار جوی تا اواسط این هفته بر روی استان است.

ابراهیم هنرمند، در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت جوی حاکم بر استان اصفهان در ۳ روز آینده، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار جوی تا اواسط این هفته بر روی استان است، بر این اساس طی این مدت در بیشتر مناطق استان وضعیت جوی به صورت افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتا شدید، رگبار و رعد و برق، به ویژه در نیمه غربی استان و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد استان اصفهان پیش بینی می‌شود.

وی ابا اشاره به اینکه بیشتر بارش‌ها در ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهد بود، افزود: شدت فعالیت سامانه روز شنبه (۹ فروردین) در بیشتر مناطق استان به ویژه غرب و جنوب بوده و روز یکشنبه و دوشنبه در مناطق جنوب، شرق، شمال و تا حدودی مرکز استان خواهد بود. در ارتفاعات غربی استان بارش برف پیش بینی می‌شود. همچنین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گاهی وزش باد شدید را در استان اصفهان خواهیم داشت.

این کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان در خصوص دمای هوا استان و شهر اصفهان نیز گفت: بیشینه دمای هوای امروز (شنبه) در بیشتر مناطق استان اصفهان ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد کاهش و کمینه دما ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت؛ بر این اساس دمای هوای شهر اصفهان حداکثر ۱۵ درجه بالای صفر و حداقل دما ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

هنرمند در خصوص دمای هوا در دیگر مناطق استان اصفهان خاطرنشان کرد: گرمترین نقطه استان چوپانان با ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و سردترین نقطه استان نیز میمه با ۳ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می‌شود