می‌خواهند با حذف یارانه‌بگیران صدای نمایندگان مجلس را درآورند

2019-10-03
55 بازدید

می‌خواهند با حذف یارانه‌بگیران صدای نمایندگان مجلس را درآورند نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: : شگردی در حذف یارانه‌ها به‌کار گرفته شد تا صدای نمایندگان را در بیاورد و این روند طبیعی نیست. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری ‌آنا، در مورد حذف سه دهک ثروتمند یارانه بگیرد […]

۶۳۷۰۵۵۴۲۳۰۹۵۶۸۵۸۲۸_lg

می‌خواهند با حذف یارانه‌بگیران صدای نمایندگان مجلس را درآورند

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: : شگردی در حذف یارانه‌ها به‌کار گرفته شد تا صدای نمایندگان را در بیاورد و این روند طبیعی نیست.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری ‌آنا، در مورد حذف سه دهک ثروتمند یارانه بگیرد که طبق اعلام دولت قرار بود مهرماه انجام شود، اظهار کرد: با توجه به تکرار چنین خطاهایی در گذشته، دولت بار دیگر در روند حذف دهک‌های پردآمد، یارانه خانوارهایی از دهک‌های اول، یعنی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را حذف کرد.

وی با انتقاد از خطای مجدد دولت در  اجرای قانون حذف یارانه پردرآمدها تصریح کرد: شگردی در حذف یارانه دهک‌ها به‌کار گرفته شد تا صدای نمایندگان را در بیاورند و مجلس به نحوه حذف یارانه‌ها اعتراض کند و بخواهد این روند متوقف شود!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که دولت موظف است مراقب معیشت مردم و مسائل اجتماعی باشد، گفت: معتقدم دستگاه‌های امنیتی باید روند حذف یارانه‌بگیران در این دوره را بررسی کنند و گزارش دهند که چرا با وجود اطلاعات و هماهنگی میان نهادهای ذی‌ربط چنین خطاهایی در حذف یارانه بگیران صورت گرفته است؛ ما این اتفاق را طبیعی نمی‌دانیم.

به گزارش آنا، علی ربیعی در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفته بود، از اول مهر ماه جاری یارانه حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار نفر که درآمد بالای میلیارد در سال دارند قطع می‌شود که برای شناسایی آن‌ها کار دقیقی انجام شده است.

سخنگوی دولت مجموعه‌ هزینه‌های افراد پردرآمد را ملاک تشخیص اعلام کرد و بیان کرده بود: شاخص‌هایی هم‌چون خودرو، مسکن و هزینه‌های خانوار مدنظر قرار گرفته است. البته آمار دقیق افرادی که یارانه آن‌ها قطع خواهد شد را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد ولی قطع یارانه‌ها قطعاً شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود. وی هم‌چنین تأکید می‌کند که طبقات متوسط، مطمئن باشند دولت تصمیم غلطی نمی‌گیرد که تأثیر منفی بر درآمد آن‌ها داشته باشد، پایگاه اطلاعاتی ایرانیان بسیار دقیق بوده و اطلاعات دقیقی در آن ثبت شده است.