سالانه ۶۰۰ هزار لیتر گلاب در کامو و چوگان کاشان تولید می‌شود

2019-07-03
277 بازدید

شهردار کامو و چوگان کاشان: سالانه ۶۰۰ هزار لیتر گلاب در کامو و چوگان کاشان تولید می‌شود کاشان – شهردار کامو و چوگان کاشان از تولید سالانه ۶۰۰ هزار لیتر گلاب در این منطقه خبر داد و گفت: طرح جامع گردشگردی شهر کامو و چوگان کاشان تدوین می شود. احمدرضا طحانی در گفت و گو […]

images

شهردار کامو و چوگان کاشان:
سالانه ۶۰۰ هزار لیتر گلاب در کامو و چوگان کاشان تولید می‌شود

کاشان – شهردار کامو و چوگان کاشان از تولید سالانه ۶۰۰ هزار لیتر گلاب در این منطقه خبر داد و گفت: طرح جامع گردشگردی شهر کامو و چوگان کاشان تدوین می شود.
احمدرضا طحانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه آخرین نقطه گل خیز منطقه کاشان شهر کامو و چوگان است، اظهار داشت: این شهر دارای سه خط صنعتی است که دو خط آن به تولید گلاب و عرقیات و خط سوم آن نیز به تولید اسانس مشغول است و با گلزارهای تحت کشت با وسعت ۱۸۰ تا ۲۰۰ هکتار سهم بسزایی در تولید گل، گلاب و عرقیات گیاهی دارد.

۱۵۰ کارگاه سنتی گلابگیری در کامو و چوگان

وی با بیان اینکه شهر کامو و چوگان دارای ۱۵۰ کارگاه سنتی گلابگیری است، افزود: برخی از این کارگاه ها دارای سیب سلامت هستند و به صورت مستقل محصولات خود را عرضه می کنند و واحدهای تولیدی فاقد سیب سلامت محصولات خود را از طریق خطوط صنعتی مستقر در این شهر به متقاضیان عرضه می کنند.

شهردار کامو و چوگان کاشان با بیان اینکه از گل محمدی در این شهر به طور مستقیم محصولات گلاب، غنچه، پر گل و عطرهای سنتی تولید می شود، ابراز داشت: تولید اسانس های این منطقه مستقیماً به فرانسه تولید می شود و گلاب های دارای سیب سلامت منطقه کامو نیز به کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس ارسال می شود اما جا برای کار در این حوزه بسیار زیاد است.

برگزاری چندین جشنواره گل و گلاب در منطقه کامو

وی ضمن اشاره به برگزاری چندین جشنواره گل و گلاب در منطقه کامو گفت: در نظر داریم در راستای برندسازی، تمامی محصولات را به صورت مشارکتی در قالب یک برند تولید و عرضه کنیم و در راستای جذب گردشگر نیز تورگردی و اقامتگاه هایی جهت بهره برداری در نظر گرفتیم که یکی از این اقامتگاه ها در سال جاری به بهره برداری می رسد.

طحانی از تهیه و تدوین طرح جامع گردشگردی شهر کامو و چوگان کاشان خبر داد و اظهار داشت: برج میرزا خان و برج شیخی از جمله ابنیه تاریخی شهر کامو و چوگان کاشان است که به ثبت رسیده است و در نظر داریم سایر ابنیه تاریخی این منطقه نیز با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان به ثبت برسد.

گل محمدی و انگور محوصلات شاخص خطه کامو و چوگان

وی وسعت منطقه کامو و چوگان کاشان را دو هزار و ۵۰۰ هکتار و جمعیت آن را تا پنج هزار نفر عنوان کرد و افزود: محصولات شاخص این خطه گل محمدی و انگور است که محصولات مختلفی را از آنها تولید می کنند.

شهردار کامو و چوگان با بیان اینکه با تلاش مردم این خطه شهر کامو و چوگان سالانه در حدود ۶۰۰ هزار لیتر گلاب تولید می شود و از هر ۱۰ تن گل نیز حدود چهار کیلو اسانس تولید می شود، گفت: کارگاه های این منطقه تا شهریور ماه فعال هستند و تعداد محدودی نیز از کارگاه ها در فصل پاییز و زمستان نیز تولید دارند.