سخنان فرماندار در شورای اداری شهرستان

2019-06-18
94 بازدید

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، جلسه شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه به ریاست اسفندیار تاجمیری  فرماندار و با حضور مدیرکل اطلاعات استان اصفهان و اعضای شورای اداری روز دوشنبه بیست وهفتم خرداد در محل فرمانداری برگزار شد. اسفندیار تاجمیری اظهار کرد: رویکرد جدید مدیرکل اطلاعات استان به جهت حضور در جمع اعضای شورای […]

fshoed1

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، جلسه شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه به ریاست اسفندیار تاجمیری  فرماندار و با حضور مدیرکل اطلاعات استان اصفهان و اعضای شورای اداری روز دوشنبه بیست وهفتم خرداد در محل فرمانداری برگزار شد.

اسفندیار تاجمیری اظهار کرد: رویکرد جدید مدیرکل اطلاعات استان به جهت حضور در جمع اعضای شورای اداری شهرستان‌ها و تبیین مواضع مورد نظر را اقدامی ارزشمند و تأثیرگذار است.

وی افزود: وزارت اطلاعات با انجام کارهای دقیق اطلاعاتی و به دست آوردن آگاهی لازم از وضعیت دشمن و مقابله با توطئه‌های آنان به‌عنوان چشم بینا و گوش شنوای نظام است و به همین اعتبار ازجمله ارکان مهم و مؤثر دولت و هیئت‌وزیران بوده  و جایگاه حاکمیتی و فرا بخشی در نظام دارد.

فرماندار شاهین‌شهر با اشاره به مناسبت‌های در پیش رو به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز اطلاع‌رسانی دینی اشاره کرد و گفت: امروز به دلیل شرایط فرهنگ عمومی و سبک زندگی، نقش این سازمان مهم و تأثیرگذار می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته و روز قوه قضاییه از این دستگاه به‌عنوان یکی از ارکان مهم حاکمیت کشور نام برد و با اشاره به شهادت شهید دکتر بهشتی و یاران ایشان خاطرنشان کرد: این شخصیت جامع‌الاطراف، یکی از مؤثرترین طراحان مبانی سیاسی اجتماعی انقلاب و فقیه روشن‌ضمیر و دنیا دیده و نماد اعتدال در اندیشه و عمل و همین‌طور معمار نظام نوین قضایی کشور بود.

تاجمیری با یادآوری روز اصناف و وجود  تعداد زیاد واحدهای صنفی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، بر رعایت انصاف شغلی و حقوق مصرف‌کنندگان و تقویت نظارت بر فرآیند ارائه خدمات و تحویل مایحتاج مردم تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه شورای اداری و منزلت مدیریتی اعضای آن افزود: این جلسات نیازمند بررسی و تحلیل و تشریح اخبار و مسائل در حوزه کلان را هم دارد.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه در این راستا به مهم‌ترین مسائل روز جامعه و بین‌الملل ازجمله تشدید فشارها، اعمال تهدید و تروریسم اقتصادی برعلیه کشور با هدف تشدید فشار بر مردم و همچنین رفت آمدهای دیپلماتیک و تلاش برای مذاکره در فشار و عدم پذیرش آن توسط نظام جمهوری اسلامی،اقدامات منطقه‌ای در زمان حضور نخست‌وزیر ژاپن در تهران و حمله مشکوک به نفت‌کش‌ها در خلیج‌فارس، حضور رئیس محترم جمهور در اجلاس سیکا  (تاجیکستان )به‌منظور افزایش تعاملات و اعتمادسازی آسیایی و دفاع ایشان از مواضع و منافع کشور و تبیین اقدامات تعدیل در برجام اشاره کرد.

وی  در ادامه با اشاره به مسائل مربوط به سیاست‌های داخلی بیان داشت: خوشبختانه در ماه‌های اخیر شاهد آن هستیم که درک بهتری از شرایط کشور در سطح کلان و مناطق در راستای همپوشانی و همسویی و همچنین ایجاد امید در بین مردم شکل‌گرفته است.

تاجمیری در خصوص اقدامات دولت در حوزه اقتصاد کلان به تقلیل وابستگی به نفت به دو سوم و برنامه دولت برای کاهش اتکای بودجه نفت به۱۰ درصد،کسب بالاترین رشد اقتصادی منطقه در سال ۹۷ ، قرار گرفتن در بین ۱۷ اقتصاد بزرگ دنیا،تهیه۸ برنامه توسط دولت در حوزه تولید و اشتغال با چشم‌انداز ایجاد ۹۰۰ هزار شغل اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم و تورم اشاره کرد و گفت:متأسفانه بخشی از مشکلات نیز در این میان،  نشات گرفته از ضعف اخلاقی و عدم انصاف برخی از افراد در عدم رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و ضعف‌هایی در حوزه نظارت و شدت فعالیت‌های واسطه‌ای و دلالی می‌باشد، ضمن اینکه طی سال‌های اخیر شاهد بهبود نسبی وضعیت هستیم و مسؤولین در این زمینه لازم است تلاش کنند.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط استاندار اصفهان، متذکر شد: استاندار به‌منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان یک روز خاص در هفته را مشخص نموده‌اند و ضمن سرکشی و بازدید به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در راستای حفظ توسعه اشتغال استان می‌پردازند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس، با بیان اینکه رویکرد و موضع مدیریت شهرستان رعایت قانون و بی‌طرفی خواهد بود از مدیران و مسؤولین خواست ضمن رعایت  شئونات لازم فرآیند انتخابات را  هوشمندانه و قانون‌مدارانه طی نمایند و در راستای ماده ۱۱ قانون انتخابات آمادگی همکاری و پشتیبانی لازم از اجرای انتخابات را داشته باشند.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های شهرستان به برخی رتبه‌ها و شاخص‌های موجود در بخش‌های فرهنگی، اختصاصی،اجتماعی و زیرساختی اشاره و اظهار داشت: بالا بودن رتبه‌های شهرستان و وجود برخی شاخص‌های منفی ازجمله نرخ بیکاری مسؤولیت مدیران و مسؤولین شهرستان  در تشدید اقدامات و فعالیت‌های خود و ارتقا کارآمدی مورد نیاز ضروری است.

وی از اعضای شورای اداری شهرستان خواست با تقویت حضور و نقش خود در بین مردم و خدمات‌رسانی  مناسب احساس دولت داری در افکار عمومی شهرستان را تقویت کنند.

 در پایان  این جلسه از فعالیت رئیس سابق اداره اطلاعات شهرستان شاهین‌شهر و میمه تقدیر و رئیس جدید این اداره معرفی گردید.