انتقاد نماینده شاهین‌شهر به عملکرد شهرداری این شهر

2013-01-27
116 بازدید

رجا نیوز : خبرنگار پایگاه عدالتخواهی و مطالبه مردمی شاهین شهر طی جلسه ویژه مصاحبه خبری آقای حاجی نماینده مردم شهرستانهای شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی سئوالاتی را در خصوص عملکرد مبهم شهردار و مجموعه شهرداری شاهین شهر پرسید که مشروح سئوالات و جوابهای نماینده بدین شرح است: – ضمن عرض […]

حاجی 4

رجا نیوز : خبرنگار پایگاه عدالتخواهی و مطالبه مردمی شاهین شهر طی جلسه ویژه مصاحبه خبری آقای حاجی نماینده مردم شهرستانهای شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی سئوالاتی را در خصوص عملکرد مبهم شهردار و مجموعه شهرداری شاهین شهر پرسید که مشروح سئوالات و جوابهای نماینده بدین شرح است:

– ضمن عرض سلام و خداقوت سئوال اول بنده با توجه به اینکه از همان روزهای اول کاندیداتوری حضرتعالی درخصوص معضل اشتغال در شهرستان برنامه هایی را داشتید، متأسفانه باید بگویم در شهرداری شاهین شهر طی سالیان متمادی تا کنون حتی یک آگهی استخدامی برای جذب نیروی انسانی منتشر ننموده و با وجود اینکه بسیاری از مسئولین شاهین شهر را دومین شهر باسواد کشور معرفی نموده اند ولی متأسفانه بسیاری از نیروهای شهرداری، خود شهردار و معاونینش از شهرستانهای اطراف دور و نزدیک هستند، ضمن اینکه با توجه به منع قانونی برخی از بازنشستگان تا سطوح بالا در شهرداری(همچون رییس فضای سبز، رییس ترمینال شیشه ای) مجددا بکارگیری شده اند و همچنین برخی پرسنل شهرداری اقوام خویش همچون همسر و برادر خانم خود را نیز به شهرداری آورده اند یا مثلا اینکه رییس سازمان بازیافت شهرداری فامیل آقای شهردار است، حال نمیدانم با توجه به وضعیت اسفبار اشتغال از یکسو و بکارگیری مجدد بازنشستگان از سوی دیگر آیا اینگونه اقدامات شرعا و قانونا درست است؟ گرچه حضرتعالی وظیفه اجرایی ندارید اما از بعد نظارتی حتی به وزیر کشور هم در این خصوص میتوانید تذکر دهید لذا اگر مطلبی در این مورد دارید لطفا بفرمایید.

پاسخ نماینده:

مسائل شهرداری کاملا درست است و تأیید می کنم. واقعیاتی است که متأسفانه وجود دارد و تذکراتی هم داده شده ولی چون شهرداری زیر مجموعه مجلس شهری تحت عنوان شورای اسلامی است و آن شورا هم منتخب مردم است باید از آن طریق پیگیری شود. ولی به نکات درستی اشاره کردید و امیدوارم که دوستان شورا وشهرداری به این مسائل توجه کنند و ما هم متذکر می شویم و کتبا هم این موارد را آقای حق شناس بعنوان مطالبه مردمی پیگیری می کنند و به شهرداری و شورای شهر متذکر می شویم.

– سئوال دوم: در مورد بحث گرانفروشی در شاهین شهر و عدم نظارت کافی است. ما یک بحث تحت عنوان گرانی داریم که خوب عوامل مختلفی از جمله تحریم در آن دخالت دارد که از موضوع سئوال بنده خارج است. اما بحث دیگری هم تحت عنوان گرانفروشی داریم که ماحصل فقدان نظارت است. بنده زمانی به میدان میوه و تره بار رفتم قیمت گوجه فرنگی ۹۰۰ تومان بود در حالیکه در همان روز در شاهین شهر گوجه فرنگی با قیمتی حدود ۲۵۰۰ تومان به فروش می رسید خوب وقتی تعزیرات شاهین شهر یک نفر پرسنل دارد انتظاری بیش از این هم نیست، بفرمایید جهت رفع این مشکل چه اقدامی شده است؟

پاسخ نماینده:

از همان ابتدا جلساتی با تعزیرات حکومتی کشور داشتیم و بخاطر وضعیت بودجه ای کشور نتوانستند تعهدات خود را عملی نمایند. اخیرا هم با وزیر دادگستری مکاتبه نمودیم که تعزیرات حکومتی که زیرمجموعه شماست به تعهداتش عمل نکرده است. رییس تعزیرات کشور هم در تماس با مدیر کل تعزیرات استان خواستار پیگیری و اقدام در خصوص تعزیرات حکومتی دو شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار شدند که در شهرستان برخوار تعزیرات حکومتی تأسیس و در شهرستان شاهین شهر و میمه تکمیل و توسعه از  لحاظ امکانات و نیروی انسانی در دستور کار است.

بعلاوه تأسیس میدان میوه و تره بار در شاهین شهر توسط شهرداری در حال پیگیری است و امیدوارم با فراهم شدن اینگونه زیرساختها مشکلات در شهرستان حل شود.

– سئوال سوم: سالهاست که رهبر انقلاب به مسئولین در مورد پرهیز از اشرافیگری تذکر می دهند حتی ایشان  خطاب به مسئولین فرمودند که جمع آوری ثروت از راه حلال برای مسئولین حرام است؛ همچنین در خرداد امسال در نوشهر فرمودند: «در راه پیشرفت، اشرافیگرى ممنوع است؛ لذت‌جوئى ممنوع است؛ به فکر جمع کردن زخارف دنیا افتادن، براى مسئولین ممنوع است. با این ممنوعیتهاست که می توانیم به قله برسیم. ما داریم در دامنه حرکت میکنیم». ولی متاسفانه برخی از مسئولین شهر از جمله شهردار سوار بر خودرو مگان می شوند و در مهمانیهای خود از پول بیت المال سفره های رنگینی پهن می کنند که این سفره ها فقط در زمان طاغوت وصف آن شنیده شده بود؛ یا آقای شهردار با تصویب شورای شهر پاداش ۵ میلیون تومانی دریافت می کنند و همچنین معاونین نیز پاداشهای آنچنانی می گیرند! آیا در سالی که مدام اقتصاد مقاومتی را در صداو سیما و رسانه ها تبلیغ می کنیم باید مسئولین ما اینطور ریخت و پاش کنند و جلوی چشم مردم مانور اشرافیگری بدهند؟ نظر شما در این مورد چیست ؟ وچه کاری انجام دادید ؟

پاسخ نماینده:

تمام مسائلی که فرمودید من تایید می کنم و حرف شما کاملا درست است و تذکر داده شده و این بیشتر بر می گردد به مجلس داخلی شهری(شورای شهر)؛ چون مدیریت شهر بر اساس قانون بعهده مدیریت شورا که منتخب مردم است گذاشته شده ولی این وظیفه را از ما ساقط نمی کند و ما تذکر دادیم و باز پیگیری خواهیم کرد.