چشم یک نفر در وزوان بر اثر انفجار ترقه آسیب دید

2019-03-20
158 بازدید

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان سه شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه ساعت ۲۰ و ۱۱ دقیقه امشب در شهر وزوان از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه رخ داد. غفور راستین افزود: این مصدوم برای مداوا و رسیدگی پزشکی توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان حضرت محمد (ص) میمه منتقل […]

n83249394-72913669

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان سه شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه ساعت ۲۰ و ۱۱ دقیقه امشب در شهر وزوان از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه رخ داد.
غفور راستین افزود: این مصدوم برای مداوا و رسیدگی پزشکی توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان حضرت محمد (ص) میمه منتقل شد.
وی ادامه داد: ۲۳ اسفند سال جاری در حادثه انفجار ترقه های دست ساز انگشتان دست پسر ۱۴ ساله اصفهانی قطع شد.
به گفته وی ۱۳ اسفند ماه انفجار ترقه های دست ساز در روستای دشتی براآن جنوبی در منطقه شرق اصفهان موجب مصدومیت و سوختگی یک جوان ۲۳ ساله از ناحیه سر، صورت، سینه و دست ها دچار سوختگی شد.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان بیان کرد: شب ۱۲ اسفند یک جوان ۲۰ ساله در سگزی مزرعه شور اصفهان به دلیل انفجار مواد محترقه در داخل دستانش دچار قطعی دست ها و سوختگی در جه دو سر و صورت و آسیب به چشم ها شد.
وی درباره آسیب های چهارشنبه آخر سال گذشته تصریح کرد: در حوادث شب چهارشنبه آخر سال گذشته در این استان ۵۶ نفر مصدوم و از این تعداد ۱۲ نفر در مراکز درمانی استان بستری و بقیه سرپایی مداوا شدند.
راستین در ادامه : در جریان این آسیب دیدگی ها یک جوان دچار قطعی انگشتان دست شد و ۲۰ نفر از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری به دلیل آسیب از ناحیه چشم به بیمارستان فیض منتقل شدند.
وی با بیان اینکه سال ۹۵ اورژانس استان اصفهان به حدود ۷۰ مصدوم حوادث چهارشنبه آخر سال امداد رسانی کرد، افزود: حوادث سال گذشته در مجموع با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل آن به ۹۱ مورد رسید.
فوریت ‌های پزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه از یک اتاق فرمان ۱۱۵، چهار پایگاه فوریت‌های پزشکی شهری، پنچ پایگاه جاده‌ای و ۵۴ نفر پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی برخوردار است.
وَزوان شهری در شمال استان اصفهان و در شهرستان شاهین ‌شهر و میمه واقع است.