از مردم میمه و اردستان نظر سنجی نشده است

2019-03-18
135 بازدید

حیدر علی عابدی در رابطه با طرح تفکیک استان اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: با هرگونه دستکاری در تقسیمات استان مخالفم؛ زیرا این دستکاری ها عوارض بسیار زیادی برای استانها دارد. وی تصریح کرد: ما در گذشته از همین قبیل اشتباهات استراتژیک در استان داشته‌ایم و سرچشمه های اصلی زاینده رود را در  تقسیمات کشوری از اصفهان جدا […]

۱۵۰۹۰۸۴

حیدر علی عابدی در رابطه با طرح تفکیک استان اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: با هرگونه دستکاری در تقسیمات استان مخالفم؛ زیرا این دستکاری ها عوارض بسیار زیادی برای استانها دارد.

وی تصریح کرد: ما در گذشته از همین قبیل اشتباهات استراتژیک در استان داشته‌ایم و سرچشمه های اصلی زاینده رود را در  تقسیمات کشوری از اصفهان جدا کرده‌ایم؛ به عنوان مثال جدایی مناطقی مانند مارکده و یان چشمه که جزو سرچشمه های زاینده رود بودند، امروز  مشکلاتی بر سر راه استفاده از زاینده رود ایجاد کرده است که همه اینها  تاثیرات تصمیمات بدون مطالعه است.

جدایی بر اساس کدام نظرسنجی؟

عابدی تأکید کرد: بنابراین در مورد طرح استان اصفهان شمالی نیز من هم برای مردم کاشان و هم برای مردم اصفهان نگران هستم؛ زیرا چنین طرح هایی بدون مطالعه  ارائه می شود و عوارض آن مشخص نیست.

وی افزود: اگر مردم کاشان اصرار بر جدا شدن از استان اصفهان را داشته باشند حساب آن جدا است؛ اما به نظر می رسد از آنها و همینطور مردم میمه و اردستان نظر سنجی نشده است.

نام اصفهان مختص به اصفهان است

نماینده مردم اصفهان گفت: جدای از این  نام اصفهان مختص به اصفهان است و کسی حق ندارد اسم اصفهان را شمالی و جنوبی کند؛ اگر نهایتا مردم کاشان تمایل دارند به سمت استان شدن حرکت کنند، یا باید به عنوان استان کاشان مطرح شوند و یا به استان قم بپیوندند.

عابدی در پاسخ به ادعای سید جواد ساداتی نژاد مبنی بر اینکه نمایندگان استان با طرح استان اصفهان شمالی مخالفتی ندارند، گفت: من با کلیات این طرح مخالفم و  اگر بقیه نمایندگان استان موافقند، چرا  آن را امضا نکردند؟! مطمئناً ایشان زمان زیادی طرح را به معرض امضا گذاشته، اما نتوانسته امضا جمع کند.

۲ دلیل برای عملیاتی نشدن طرح اصفهان شمالی

وی افزود:این طرح به دو دلیل عملی نخواهد شد؛ دلیل نخست این است که این طرح، طرحی ساده است و بعید می دانم تا پایان مجلس دهم نوبت به طرح‌های یک فوریتی برسد؛ بنابراین با تمام شدن دوره مجلس طرح‌های در نوبت هم از نوبت خارج می‌شود.

عابدی خاطر نشان کرد: با این وجود، اگر هم در مجلس این طرح مطرح شود، به دلیل مغایرت آن با اصل ۷۵ قانون اساسی با یک اخطار قانون اساسی لغو می شود.

وی تأکید کرد: بنابراین به نظر من به جای اینکه سعی کنیم توجه مدیران  و رسانه ها را به بحث تقسیم شدن اصفهان جلب کنیم، بهتر است به  مشکلات اصلی  مردم اصفهان به ویژه مسائل زاینده رود بپردازیم و با اتحاد این مشکلات را برطرف کنیم.