سخنان حاجی در مناظره با موضوع مالیات بر درآمد پزشکان

2018-08-25
140 بازدید

روز گذشته برنامه «مناظره» با موضوع مالیات بر درآمد پزشکان پخش شد. در این برنامه «حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده شاهین‌شهر مجلس و «حسین بوذرجمهری» کارشناس نظام سلامت حضور داشتند. به گزارش ایلنا، «محمدحسین قربانی» نماینده مجلس شورای اسلامی و «محمد جهانگیری» معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ازجمله میهمانان برنامه منظره بودند که نظرات […]

download (1)

روز گذشته برنامه «مناظره» با موضوع مالیات بر درآمد پزشکان پخش شد. در این برنامه «حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده شاهین‌شهر مجلس و «حسین بوذرجمهری» کارشناس نظام سلامت حضور داشتند.

به گزارش ایلنا، «محمدحسین قربانی» نماینده مجلس شورای اسلامی و «محمد جهانگیری» معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ازجمله میهمانان برنامه منظره بودند که نظرات خود را در این مورد شرح دادند.

 

حاجی دلیگانی : پزشکان به دلیل اینکه نمی‌خواهند درآمدشان شفاف شوند، دستگاه پوز نمی گذارند! ایشان با اشاره به صحبتهای آقای جهانگیری ادامه دادند که پزشکان همین نرخ تعرفه ای که به زعم شما پایین است را در مطبها نصب نمی کنند! در ادامه ایشان اضافه کردند که من عقیده دارم که برخلاف گفته های آقای قربانی، طرح تحول نظام سلامت تاثیری در کاهش بی عدالتی نداشته است. چرا وزرای بهداشت از سال ۱۳۸۳ تا کنون طرح پرونده الکترونیکی که باعث شفاف سازی می شود را اجرا نکرده اند؟

حاجی در ادامه اینگونه عنوان کردند که اگر کارتخوان در مطبها وجود داشته باشد، مشخص می شود که هر نفر چقدر پرداخت کرده است! به نظر بنده قانون استقرار صندوقهای مکانیزه فروش خدمات و کالا شامل پزشکان هم می شود و باید اجرا شود. عملهای سرپایی و برخی آزمایشها هم شامل این قانون می شود. از سوی دیگر انتظار داریم که حتی اگر قانونی هم وجود ندارد، پزشکان برای رفاه حال مردم کارتخوان در مطبهای خود بگذارند. بر اساس آمارهای موجود در یکی از استانها مالیات دریافتی در طی ۵ سال ۹.۷ میلیارد تومن بوده است در حالی که پس از بررسی حسابها مشخص  شده است که رقم مالیات حقه، عددی نزدیک به ۳۵ ملیارد تومان است که با ۹.۷ میلیارد تومان پرداختی فاصله زیادی دارد. ایشان در ادامه افزودند که جایگاه مردم در تعرفه گذاری کجاست؟! مدیران وزارت  بهداشت و درمان که در فیمت گذاری دخیل هستند همه پرشک اند.

حاجی در پاسخ به آقای جهانگیری اینگونه افزودند که من قبول ندارم که تعرفه خدمات پزشکی در ایران از سایر کشورهای منطقه پایین‌تر است. کارگران خیلی از مشاغل دیگر مانند نانوایی در پنج سال اخیر، افزایش قیمت قابل توجهی در دریافت‌ها نداشته‌اند. مطب‌ها باید مانند خیلی از بیمارستانها کارتخوان بگذارند. چرا اجازه نمی دهید که پزشکان عمومی به راحتی به متخصص تبدیل شوند؟ چرا انحصار ایجاد کرده اید؟

در ادامه  ۹۲ درصد مردم با شرکت در نظر سنجی برنامه به اجباری شدن نصب کارتخوان در مطبها رای دادند!