معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای انتقال وظیفه احداث خط ریل از شرکت ساخت به شرکت راهآهن خبر داد. به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مهرداد تقیزاده گفت: در حال انتقال وظیفه احداث خط ریل از شرکت ساخت به شرکت راهآهن هستیم اما قرار نیست شرکت ساخت منحل شود بلکه […]
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای انتقال وظیفه احداث خط ریل از شرکت ساخت به شرکت راهآهن خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مهرداد تقیزاده گفت: در حال انتقال وظیفه احداث خط ریل از شرکت ساخت به شرکت راهآهن هستیم اما قرار نیست شرکت ساخت منحل شود بلکه بر روی ساخت آزادراهها متمرکز خواهد شد.
او گفت: مشکل این است که شرکت ساخت به دنبال آن است که پروژهها را سریعتر و ارزانتر انجام دهد و مشکلاتی مانند ساخت ایستگاههای راهآهن در خارج از شهرها به وجود میآید.
دبیر شورای عالی ترابری ادامه داد: در حال حاضر مشکل محل قرار گرفتن ایستگاه راهآهن سریعالسیر قم است.
تقیزاده تصریح کرد: زیرسازی مسیر ریلی سریعالسیر تهران-قم-اصفهان از دو سمت تهران و اصفهان به طرف قم در حال اجرا است.
او ادامه داد: در دنیا شهرداریها تلاش میکنند تا قطار سریعالسیر از داخل شهر عبور کند اما در داخل قم، مقامات محلی به شدت به دنبال این هستند که قطار سریعالسیر از داخل شهر عبور نکند و این مسئله باعث شد که اجرای پروژه چند سال عقب بیفتد.
تقیزاده تاکید کرد: علیرغم اینکه هزینه عبور قطار از داخل شهر بسیار بالاتر از کنار شهر است اما وزیر راه پیگیر عبور قطار سریعالسیر از داخل شهر قم است.
او گفت: در تلاش هستیم تا ایستگاه فعلی راهآهن قم در نزدیکی حرم مطهر بهعنوان ایستگاه قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان در نظر گرفته شود.
راهآهن سریعالسیر تهران-قم-اصفهان بهعنوان نخستین و بزرگترین راهآهن پرسرعت کشور به طول ۴۱۰کیلومتر با سرعت عملیاتی ۳۰۰کیلومتر در ساعت در قالب ۲۲ست قطار ۸ واگنه طراحی شده و قادر به جابهجایی ۱۶میلیون مسافر در سال است و در طول مسیر از شهرهای قم، دلیجان و میمه عبور میکند.
این پروژه شامل دو قطعه تهران- قم (۱۶۵ کیلومتر) و قم- اصفهان (۲۴۵ کیلومتر) است که توسط قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) و مشارکت یک شرکت چینی در حال اجراست.
ای کاش فقط مشکل قطار در قم بود
مثل اینکه با همه چیز مشکل داری
تصویر انتخاب شده برای این مطلب گویای همه چیز است !