نطق میان دستور روز گذشته ی حاجی در مجلس

2018-08-08
116 بازدید

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز ( سه شنبه ۱۶ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور با تبریک روز خبرنگار و تشکر از این قشر خطاب به رئیس جمهور، گفت: امروز همه مردم ایران از خشک شدن زاینده رود ناراحتند برای شادی و نشاط مردم ستاد احیا زاینده رود […]

۲۰۱۸۰۵۱۰۲۸۶۶۷۹۴۵۶۸

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز ( سه شنبه ۱۶ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور با تبریک روز خبرنگار و تشکر از این قشر خطاب به رئیس جمهور، گفت: امروز همه مردم ایران از خشک شدن زاینده رود ناراحتند برای شادی و نشاط مردم ستاد احیا زاینده رود را همانند ستاد احیای دریاچه ارومیه ایجاد کنید.

با رفع مشکلات میان پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی پروژه ها را از بلاتکلیفی نجات دهند

نماینده مردم شاهین شهر، میمه، برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: از آقای نوبخت می خواهم با رفع مشکلات میان پیمانکاران و دستگاه های اجرایی پروژه ها را از بلاتکلیفی نجات دهند همچنین از آقای نوبخت انتظار می رود ماده ۲۳ مترو شاهین شهر را تصویب کند از آقای آخوندی نیز خواستارم خواسته مردم شهرهای دولت آباد و دستگرد درباره عبور قطار سریع السیر عملیاتی کنید.

آب موردنیاز برای جلوگیری از خشک شدن درختان دشت برخوار تامین شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به وزیر نیرو، بیان کرد: آقای اردکانیان در تکمیل پروژه فاضلاب شهرستان‌های برخوار، شاهین شهر و میمه به نگرانی ۲۵ ساله مردم پایان دهد همچنین آب موردنیاز برای جلوگیری از خشک شدن درختان دشت برخوار را تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به آقای ستاری، ادامه داد: ایشان باید با سفر به شاهین شهر نشستی با جوانان عزیز این شهرستان داشته و پای دردو دل آنها بنشینند و مطالب آنها را استماع کند.

تخریب و بازسازی حدود ۹۰ مدرسه تخریبی نیازمند اقدامات ویژه است

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: تخریب و بازسازی حدود ۹۰ مدرسه تخریبی نیازمند اقدامات ویژه است از شما می خواهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کنید همچنین اجرای نظام رتبه بندی معلمان یکی از الزامات است تا شان و مقام شامخ معلمان حفظ شود؛ انتظار می رفت حقوق معلمان در سال ۹۷ را با نگاه به تورم و براساس شفاف سازی قانون بودجه ۹۷ افزایش می دادید.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور تلاش کنید ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه که درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان به ویژه بازنشستگان کارگری انجام پذیرد، عنوان کرد: اگر به کشور پهناور ایران، ظرفیت های آن  و جوانان با استعداد و صاحب ایده توجه کنید خواهید دید در صورتی که طی این چند سالی که مسئول اجرایی کشور هستید نسخه شفا بخش اقتصاد مقاومتی را اجرا می کردید و سراغ نسخه های اجاره ای غربی نمی رفتید  اقتصاد چنین وضعی پیدا نمی کرد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسلحه جنگی آمریکا برای تحریم علیه مردم ایران نقدینگی است، اذعان کرد: پاسخ دهید چرا نقدینگی ۴۶۰ هزار میلیارد تومانی سال ۹۲ را اکنون به ۱٫۶ تریلیون تومان رساندید باید پاسخ دهید چرا به خاطر لجاجت ۴ ماه بسته ارزی غلطی را در ۲۱ فروردین ۹۷ ارائه و اجرا کردید که حدود ۶۰ تن سکه و طلا نادرست و غلط عرضه شد.

میلیاردها دلار ارز کشور به تاراج رفته است

وی خطاب به رئیس جمهور، ادامه داد: میلیاردها دلار ارز این کشور را به تاراج بردید و اکنون پس از ۴ ماه به نظر کارشناسی تن می دهید؟ براساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی شما مسئول اجرای قانون اساسی هستید و نمایندگان ناظر بر شما و مسئول تذکر دادن هستند لازم نیست به ما تذکر دهید شما عمل کنید.

آقای رییس جمهور چرا اصل ۲۸ قانون اساسی مظلوم مانده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه آقای رئیس جمهور شما بیش ۹۵ درصد اختیارات اجرایی کشور را دارید، عنوان کرد: مقام معظم رهبری اختیارات فراوانی به شما داده اند و به رییس دو قوه دیگر نیز دستور دادند به شما کمک کنند حالا بگویید چرا اصل ۲۸ قانون اساسی مظلوم مانده است در حالی که تکلیف داشته اید شغل متناسب برای تمام آحاد مردم از جمله جوانان را تامین کنید چرا اجرا نکردید؟

حاجی دلیگانی با بیان اینکه آقای رییس جمهور چرا دیشب آمار غلط به مردم دادی؟ اضافه کرد: شما بیان کردید نه تنها فردی از کارخانجات اخراج نشده بلکه برخی از اخراج شدگان نیز به سرکار برگشتند به شعور مردم توهین نکنید شرایط تامین مسکن براساس اصل ۳۱ قانون اساسی وظیفه شماست آمار بدهید در این مدت چه تعداد مسکن ساخته اید.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به آقای روحانی، افزود: با مردم صادق باشید، در پذیرش نظرات کارشناسانه لجاجت نکنید، از آمدن به مجلس نترسید، از جلسه با نمایندگان پرهیز نکنید؛ بیش از ۲۰ ماه است نمایندگان مجلس در قالب نامه و… از شما تقاضای جلسه داشتند و شما وقت ندادید./