تجمعات اعتراضی در چند شهر ایران

2018-08-04
292 بازدید

پرشیا دایجست – در چند روز گذشته تجمعات اعتراضی نسبت به وضعیت اقتصادی و مشکلات معیشتی در برخی شهرهای ایران از جمله شیراز، اراک، مشهد، اصفهان و کرج شکل گرفت که کمی پس از حضور مأموران امنیتی پایان یافت. ظهر پنجشنبه ۱۱ مرداد، شماری در شیراز تجمعی اعتراضی برپا کردند و با سردادن شعارهایی نظیر «بازاری، حمایت حمایت!» خواستار پیوستن کسبه و […]

۱۱_۱۴_۲

پرشیا دایجست – در چند روز گذشته تجمعات اعتراضی نسبت به وضعیت اقتصادی و مشکلات معیشتی در برخی شهرهای ایران از جمله شیراز، اراک، مشهد، اصفهان و کرج شکل گرفت که کمی پس از حضور مأموران امنیتی پایان یافت.

ظهر پنجشنبه ۱۱ مرداد، شماری در شیراز تجمعی اعتراضی برپا کردند و با سردادن شعارهایی نظیر «بازاری، حمایت حمایت!» خواستار پیوستن کسبه و بازاریان به جمع خود شدند و در ادامه هم حمایت نیروهای پلیس را خواستار شدند. البته در ادامه برخی شعارهای ساختارشکنانه علیه حکومت نیز سر داده شد. حوالی ساعت ۱۲ ظهر پلیس با پرتاب گاز اشک‌آور کوشید تا تجمع‌کنندگان را که شمار آنان بیشتر شده بود، پراکنده کند.

مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس گفته است در تجمع روز پنجشنبه کسی دستگیر نشده و برخورد امنیتی هم صورت نگرفته است. او با بیان اینکه مسئولان سعی دارند با وعده و وعید اعتراضات را خاموش کنند، گفت: «دوره وعده و وعید گذشته است، مسئولان باید کاری کنند که برای مردم ملموس باشد و مردم شاهد اوضاع بهتری باشند تا شرایط بهتر شود.»

ظهر پنجشنبه در میدان شهدای مشهد نیز تجمع اعتراضی به‌ علت مشکلات معیشتی و اقتصادی برگزار شد. تجمع‌کنندگان که حدود ۲۰۰ نفر بودند بعضا شعارهای انتقادی سر می‌دادند. در این باره محمدرحیم نوروزیان معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفته است چند نفر که مشکوک به تلاش برای انجام اقدامات غیرقانونی در مشهد بودند توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند.