گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۷/۵/۱۲ + تصاویر

2018-08-03
124 بازدید

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز تصاویر – محمد حسین حیدری بسم الله الرحمن الرحیم نماز جمعه این هفته به میمه به امامت حجت الاسلام و‌المسلمین طباطبایی ، در محل تکیه حضرت ابوالفضل(ع) با شکو‌هی ترچه تمامتر اقامه شد. خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و در ادامه […]

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

تصاویر – محمد حسین حیدری

IMG_4036

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه این هفته به میمه به امامت حجت الاسلام و‌المسلمین طباطبایی ، در محل تکیه حضرت ابوالفضل(ع) با شکو‌هی ترچه تمامتر اقامه شد.

خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و در ادامه مباحث خود در هفته های گذشته ،با استناد به خطبه متقین امام علی(ع) به بیان ادامه ویژگی های متقین پرداختند.
IMG_4033

امام علی (ع) در این خطبه رفتار پرهیزکاران در اجتماع، رفتار فردی آنها، عبادت آن ها و نگاه آن ها به خود را ترسیم نموده است.

محور اصلی سخنان حجت الاسلام طباطبایی بیان صفات فردی متقین بود، ایشان پس از بیان این ویژگی که مومن واقعی در زندگی مراقب زبان خود است در این خطبه خاطر نشان کردند که علاوه بر مراقبت از زبان باید از چشم و گوش هم مراقبت کرد، چرا که چشم به گفته امیرمومنان جاسوس دل است و لغزش در چشم باعث لغزش دل میشود و گوش هم امانت خداوند به انسان است و باید در شنیدن کلام حق شنوا باشد.

IMG_4071

خطبه دوم به بیان مناسبت های پیش رو در هفته جاری اختصاص داشت که

– ۲۳ ذی القعده شهادت امام رضا (ع) بنا بر روایتی

– ۲۵ ذی القعده روز دحو الارض

– و ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار

IMG_4045

از جمله مناسبت های مورد اشاره در خطبه دوم نماز جمعه این هفته میمه توسط امام جمعه محترم بود.

پایان بخش خطبه های این هفته بیان این نکته توسط امام جمعه محترم بود” نمی شود تمام مشکلات امروزه جامعه را به دشمن بیگانه ارتباط دهیم و مسئولین ما موظف به برطرف کردن این مشکلات و انجام مسئولیت خود هستند و اگر هم توانایی انجام کار خود را ندارند بهتر است هرچه سریعتر از سمت خود کناره گیری کنند چرا که این هم به نفع خودشان و هم به نفع ملت است.

حجت الاسلام طباطبایی همچنین به برخی از مسئولین شهر نیز تذکر دادند که مراقب باشند و در انجام وظایف خود کوتاهی نکنند چرا که در صورت کوتاهی و کم کاری آینده ای مبهم در انتظار این بخش خواهد بود.

IMG_4075

IMG_4076

IMG_4081

IMG_4099

IMG_4109

IMG_4126