اگر جواب تلفن مردم را دادیم مردم یادشان نمی رود،

2013-01-08
33 بازدید

متن کامل نطق میان دستور حاجی بِسمِ الله الَّرحمنِ الَّرحیم، اللهُمَ عَجِل لِوَلیکَ الفَرج با درود به روح پرفتوح شهداء و روح بلند و ملکوتی امام شهیدان  بنیان گذار جمهوری اسلامی و با آرزوی سلامتی وطول عمر با برکت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و گرامیداشت ۱۹ دی ماه سالروز […]

متن کامل نطق میان دستور حاجی

26850 orig1 متن کامل نطق میان دستور آقای حاجی + صوت



بِسمِ الله الَّرحمنِ الَّرحیم، اللهُمَ عَجِل لِوَلیکَ الفَرج


با درود به روح پرفتوح شهداء و روح بلند و ملکوتی امام شهیدان  بنیان گذار جمهوری اسلامی و با آرزوی سلامتی وطول عمر با برکت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و گرامیداشت ۱۹ دی ماه سالروز شروع قیام مردم ایران اسلامی در سال ۱۳۵۶ و گرامیداشت حضور با بصیرت نهم دیماه سال ۱۳۸۸ و برائت از فتنه گران .


ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی !امروز ایران اسلامی مسیر رشد و تعالی مذهبی را در پیش گرفته و با داشتن سند چشم انداز ۱۴۰۴ و با تدوین برنامه های پنج ساله و برنامه سالیانه به پیشرفتهای جدی نیز دست یافته است.


مقایسه پیشرفت کشور در هر بُعد با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بر این مهم است و ایران اسلامی مصمم است، از هر گونه مانع که بر سر پیشرفت خود به پیش می آید بگذرد، البته دشمن مثل گذشته دچار توهم شده و فکر کرده با ایجاد محدودیت ها برای ملت بزرگ ایران می تواند آنان را تسلیم کند.


دشمن و استکبار جهانی در رأس آن آمریکای جنایتکار به دنبال اذیت و آزار ملت و مردم بزرگوار ایران اسلامی است، اما مردم ایران این را دریافته اند و هرگز عزت و استقلال و آبروی بدست آورده خود را با هیچ چیز معامله نخواهند کرد.


البته تعجب از بعضی افراد است که ساده لوحانه فکر می کنند با ناز کشیدن و التماس گرگ می توان آنرا از دریدن گوسفندان منصرف کرد.


اما چند جمله از خواسته ها و از زبان مردم را بیان کنم:


۱) ما که به زبان می گوییم، خدا و اعتماد هم داریم بیاییم در عمل هم به خدا اعتماد کنیم.


ما که می گوییم و اعتقاد هم داریم که ولایت فقیه حق الله است در عمل هم نشان دهیم و بدانیم مشروعیت همه قوا به اذن و تنفیذ ولی امر مسلمین است، بنابراین سرکشی نکنیم.


بیاییم هر کدام وظیفه خودمان را انجام دهیم، آیا فکر کرده ایم که وظیفه ما در هر ثانیه، دقیقه، ساعت، روز، ماه و سال چیست؟ آیا آنرا شناخته ایم و به آن عمل کرده ایم یا نه؟


وقتی می گوییم مردمی به این خوبی داریم هر کدام حساب کنیم خدایی و حضرت عباسی برای این مردم چکار کرده ایم، در سختی های مردم اگر به فکر آنان بوده و به آنان کمک کرده ایم خوشا به حال ما، اما اگر بی توجه از کنار آنها گذشته ایم چه؟


مگر نه اینکه معتقدیم عزت وذلت دست خداست؟ و مگر نه اینکه معتقدیم خدا ما را می بیند؟ پس چرا وقت خود را صرف دفاع از شخص خود بکنیم؟ مگر نه اینکه معتقدیم خداوند مدافع مومنین است؟ چرا تا زمانیکه مسئولیت اجتماعی نداریم خودمان را به آب وآتش می زنیم که مسئولیت بگیریم؟ نفراتی را می بینیم و می گوییم خوب نیست که ما خودمان بگوییم، شما بروید ما را مطرح کنید تا مردم و مسئولین ما را بشناسند. ولی وقتی مسئولییت گرفتیم مردم را از یادمان می بریم.


فکر می کنیم ما ذاتاً مدیر بوده ایم، ما ذاتاً نماینده بوده ایم و مردم باید جریمه بدهند که چرا مارا دیر کشف کرده اند و شناخته اند و هنوز وظیفه مان را در این مسئولیت انجام نداده ایم، دنبال مسئولیت های جدید می گردیم.


یادمان با شد خوبی کردن به هر نوعی به مردم، از یادشان نمی رود.


یادمان باشد اگر جواب مردم را بدهیم، اگر جواب تلفن مردم را دادیم مردم یادشان نمی رود، اگر در سختی ها ،در گرفتاری ها، آنان را عملاً کمک کرده ایم یادشان نمی رود.


۲) اگر اقتصاد مقاومتی یک سیاست کلان کشور است، که هست؛ مردم انتظار دارند برنامه دولت ومجلس را برای تبیین ابعاد آن ببینند و سپس قانون گذاری و اجراء و عملمان را در چار چوب آن تنظیم کنیم.


چرا فقط حرف می زنیم؟ چرا اقدام عملی انجام نمی دهیم؟ از دولت و مجلس سوال می کنم، خداوکیلی چند جلسه کارشناسی به دور از ملاحظات سیاسی نشسته و به تبادل نظر پرداخته ایم؟ چرا راجع به مسئله مهمی مثل هدفمندی یارانه ها ،دور هم بدون توجه به گرایشات، ملاحظات وسلیقه های سیاسی نمی نشینیم و با دعوت از نخبگان وصاحب نظران تنها به مسائل ملّی و مردم فکر نمی کنیم ؟


و جلسه چهارشنبه آینده می تواند از این نوع باشد که مردم را خوشحال کند، و لذا مردم انتظار دارند مسئولین سه قوه به نظرات کارشناسی توجه نمایند ولا غیر.


۳) مردم از مسئولین سه قوه انتظار دارند راجع به بدهکاران به سیستم بانکی به صورت شفاف اطلاعات را روی میز مشترک بگذارند و رسیدگی ، و حقوق بیت المال را دریافت و با سوء استفاده کنندگان برخورد کنند.


مردم از ما انتظار دارند مدیریت در کشور را عملاًبه اثبات برسانیم.


وزیر محترم صنعت و معدن و تجارت؛ چرا موضوع مرغ که آن همه مشکلات برای مردم به وجود آورد، درس نشده و مشکل بعدی مشکل برنج بوجود آمد؟


اما در خصوص حوزه انتخابیه ام:


آقای نیکزاد؛ بدانید که هنوز بعد از ۷ سال یک کلید مسکن مهر به مردم تحویل نشده.


آقای محمدی زاده؛ بدانید که آلایندگی هوا مردم را در منطقه ما دارد اذیت می کند.


آقای نجار؛ بدانید که حضور اتباع بیگانه غیر قانونی داد مردم را درآورده.


وزیر محترم جهاد کشاورزی؛ بدانید که معوقات جرائم وام های مشترک گروهی کشاورزان منطقه مرتفع نشده .


                                                 و السلام علیکم و رحمت الله وبرکاته