گزارش نماز جمعه ی میمه + تصاویر – ۹۷/۴/۱۵

2018-07-07
72 بازدید

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز تصاویر – محمد حسین حیدری نماز جمعه این هفته میمه به امامت حجت الاسلام و المسلمین دکتر  ایراندوست امام جمعه موقت در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) با شکوهی هرچه تمامتر اقامه شد. دکتر ایراندوست خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و موضوع خطبه اول خود را […]

IMG_3423

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

تصاویر – محمد حسین حیدری

نماز جمعه این هفته میمه به امامت حجت الاسلام و المسلمین دکتر  ایراندوست امام جمعه موقت در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) با شکوهی هرچه تمامتر اقامه شد.

دکتر ایراندوست خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و موضوع خطبه اول خود را به بیان موضع اعتدال و میانه روی اختصاص دادند.

IMG_3410

ایشان با استناد به آیه ۶۶ سوره مائده  :

“وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُوا التَّوْرَاهَ وَالْإِنْجِیلَ وَمَا أُنْزِلَ إِلَیْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَکَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَمِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ ۚ مِنْهُمْ أُمَّهٌ مُقْتَصِدَهٌ ۖ وَکَثِیرٌ مِنْهُمْ سَاءَ مَا یَعْمَلُونَ

“و چنانچه آنها به دستور تورات و انجیل خودشان و قرآنی که از سوی پروردگارشان به سوی آنها نازل شده قیام می‌کردند البته به هر گونه نعمت از بالا و پایین برخوردار می‌شدند، (لیکن) برخی از آنان مردمی میانه‌رو و معتدل، و بسیاری از آنها بسی زشتکار و بد عملند.”

IMG_3419

خاطر نشان کردند که تعداد افرادی که  در جامعه در زندگی خود میانه رو و اعتدال گرا هستند  بسیار کمتر از افرادی است که در سبک زندگی خود افراط و تفریط را پیشه کرده اند.

IMG_3424

 خطبه دوم به بیان مناسبت های پیش رو در هفته جاری اختصاص داشت که که ۱۶ تیرماه روز مالیات و ۲۵ شوال سالروز شهادت  امام جعفر صادق(ع) از جمله مناسبت های مورد اشاره در این خطبه توسط حجت الاسلام ایران دوست بود.

IMG_3441

خطیب جمعه این هفته میمه خطبه های خود را با  ذکر دو نکته و دو انتقاد تند نسبت به مسئولین به پایان رسانید که

اولین نکته  انتقاد از وضعیت بد اقتصادی  حاکم در کشور و و بی توجهی مسئولین بود و  دومین نکته  در خصوص

دغدغه مردم و حامیان محیط زیست نسبت به ارائه مجوز بهره برداری از معدن تراورتن میمه در منطقه ی حفاظت شده  که از اصلی ترین پناهگاه های حیات وحش ایران به شمار می رود، بود  که  ذر این خصوص دکتر ایران دوست بیان داشتند :

IMG_3456

باید این  مسئله و دغدغه های مربوط به منطقه حفاظت شده و واگذاری معدن تراورتن میمه با وفاق و همدلی مسئولان، سازمان های مردم نهاد محیط زیست، حامیان حیوانات و رسانه‌ها در خود استان و با مساعدت استاندار و علما بخصوص امام جمعه اصفهان به سرانجام و پایان رسد.

IMG_3470

محمد حسین حیدری ، تصویر بردار نماز جمعه ی میمه