بازدید فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان از گلستان میمه

2018-06-02
186 بازدید

فرماندار ، بخشدار و جمعی از مدیران شهرستان شاهین شهر و میمه ساعت ۵/۴۵ دقیقه ی بامداد امروز ( ۹۷/۳/۱۲ ) از گلستان میمه بازدید و از نزدیک با شهروندانی که در کار چیدن گل مشارکت داشتند ، دیدار و گفتگو کردند . در این بازدید که روسای ادارات جهاد کشاورزی شهرستان و بخش  ، […]

IMG_1773

فرماندار ، بخشدار و جمعی از مدیران شهرستان شاهین شهر و میمه ساعت ۵/۴۵ دقیقه ی بامداد امروز ( ۹۷/۳/۱۲ ) از گلستان میمه بازدید و از نزدیک با شهروندانی که در کار چیدن گل مشارکت داشتند ، دیدار و گفتگو کردند .

IMG_1738

در این بازدید که روسای ادارات جهاد کشاورزی شهرستان و بخش  ، تعاون روستایی ، منابع طبیعی ، آب منطقه ای ، میراث فرهنگی ، راه و شهرسازی ، کار و تعاون ، فنی و حرفه ای و جمعی از کارشناسان فرمانداری نیز حضور داشتند
IMG_1762

فرماندار از مشارکت مردم در کار جمع آوری محصول ابراز رضایت کرد و تاکید کرد که مجاهدت واقعی امروز کشور ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی است و بحمدالله گلستان میمه در این زمینه الگوی بسیار موفقی بوده است . بصیری اظهار امیدواری کرد که با احداث کارخانه ، ضمن ایجاد اشتغال ، ظرفیتهای بخش میمه در شمال استان اصفهان و ورودی این استان بیش از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت .

IMG_1765

وی یادآور شد همواره به مدیران شهرستان توصیه کرده است که ظرفیتهای فراوان بخش میمه را مورد توجه قرار دهند و نگاهی ویژه به ظرفیت کشاورزی این بخش داشته باشند . مهندس آذرپی بخشدار میمه نیز ضمن اعلام اینکه کشاورزی در بخش میمه مورد توجه ویژه قرار گرفته است و در چندسال اخیر شاهد تحول در عرصه ی استفاده از منابع آب و خاک در میمه هستیم و علاوه بر گل محمدی که میمه را به یکی از قطبهای تولید گل در استان تبدیل کرده است کشت زعفران مرغوب در این بخش نیز اشتغال زا و اقتصادی شده است .

 

IMG_1741

بخشدار میمه همچنین به وجود باغات چند صد هکتاری پسته در این بخش اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که بنا دارند جشنواره ی پسته ی موته ی میمه را در آینده برگزار نمایند و نقش موثر میمه را در خصوص تولید پسته ی مرغوب و ممتاز در کنار ظرفیتهای دیگر این بخش تبیین نمایند .

IMG_1769

مهندس رستمی رئیس اداره ی جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه نیز با توجه به موفقیت گلستان میمه در تغییر الگوی کشت و استفاده ی بهینه از منبع حیاتی آب ، کارهای انجام شده در کشاورزی بخش میمه را ممتاز و منحضر بفرد خواند و مشارکت مردم و کشاورزان شهر میمه در تاسیس تعاونی و سرمایه گذاری در اقتصادی کردن کشاورزی را الگوی موفقی برای دیگر نقاط استان دانست .

 

IMG_1739

در جریان این بازدید رئیس اداره تعاون ، رفاه ، کار و رفاه اجتماعی شاهین شهر و میمه نیز با توجه به تاکید فرماندار به توجه مدیران به بخش میمه گفت : اداره ی متبوع او به طرحهای اشتغال زا و کارآفرین تسهیلاتی با نرخ شش درصد اعطا خواهد کرد و این فرصتی است که می تواند باعث تحول در صنعت و کشاورزی بخش میمه باشد . در جریان این بازدید که بیش از یک ساعت بطول انجامید جمعی از شهروندان در گفتگو با فرماندار خواهان آسفالت جاده ی زیرسازی شده ی میمه به گلستان شدند تا با توجه به جمعیت قابل توجهی که هر بامداد و قبل از طلوع آفتاب این مسیر را طی می کنند از مخاطرات جاده ای مصون باشند .

IMG_1758

این گزارش می افزاید در جریان این بازدید ، مسئولان گلستان نیز مشکلات پیش رو و درخواستهایی برای فراگیری بیشتر ظرفیتهای این سرمایه گذاری را مطرح نموده  و ضمن ابراز خوشوقتی از مشارکت شهروندان در کار چیدن گل ، از فرماندار ، بخشدار ، روسای جهاد کشاورزی شهرستان و بخش و سایر دستگاههای اداری که در این بازدید حضور داشتند تقدیر و تشکر نمودند .