گزارش نماز جمعه ی وزوان – ۱/۱۰/۹۱

2012-12-22
136 بازدید

علی عاصمی پور      خبرنگار نماز      تصاویر : رسول آزادی گزارش نماز جمعه ی وزوان – ۱/۱۰/۹۱ علی عاصمی پور      خبرنگار نماز      تصاویر : رسول آزادی نماز پرشکوه جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خلیلی در مسجد جامع شهر وزوان اقامه گردید. خطیب جمعه ی شهر وزوان پس از حمد الهی و سفارش […]

علی عاصمی پور      خبرنگار نماز      تصاویر : رسول آزادی

گزارش نماز جمعه ی وزوان – ۱/۱۰/۹۱


علی عاصمی پور      خبرنگار نماز      تصاویر : رسول آزادی



نماز پرشکوه جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خلیلی در مسجد جامع شهر وزوان اقامه گردید. خطیب جمعه ی شهر وزوان پس از حمد الهی و سفارش به تقوی گفت :خداوند در آیه ۲۳ سوره مبارکه حدید فرمود : مومن واقعی کسی است که با امکانات مادی شاد نشود و از آنچه از دست رفته دلتنگ نگردد . مومن در هر دو حال شکر خدا می کند .



بحث امروز ما درس ها و عبرت های عاشورا ست . سازشکاری عوامل خود فروخته و کسانی که می خواستند امام را از سفر منصرف کنند (مانند عبداله بن عباس) به امام می گفتند : خدا تو را رحمت کند ؛ از خدا بترس ! شما که از دشمنی این قوم آگاهید و می دانید که یزید و معاویه با فریب از مردم بیعت گرفته اند ؛ قطعا تو را  می کشند و عده زیادی نیز در این راه کشته می شوند . ما از پیامبر شنیدیم که حسین من کشته می شود و و اگر کسی او را یاری نکند در دنیا و آخرت سعادتمند نخواهد شد . پس بیا و از این سفر منصرف شو . از تصمیم خود منصرف شوید و برگردید به مدینه . امام (ع) در پاسخ به عبداله نکاتی درباره خصوصیات رهبری الهی و چگونگی برخورد با حوادث زمان فرمودند .



حجه الاسلام خلیلی در آغاز خطبه ی دوم  میلاد مبارک امام موسی کاظم را تبریک گفتند . ایشان ضمن بیان حدیثی از امام فرمودند : هیچ گاه دو تن به هم دشنام ندادند مگر آنکه بالاتر بود به پایین سقوط کرد . منظور اینست که انسان داناتر و عاقل تر باید از علم و عقل خود استفاده کند و کوتاه بیاید وگرنه او هم جایگاه خود را از دست می دهد . امام جمعه در ادامه ضمن گرامی داشت یاد مجتهد فقیه آیت االه مرعش نجفی ، ۵ دی ماه میلاد با سعادت حضرت عیسی بن مریم را تبریک گفتند .


ایشان با توجه به آیه ۴۵ سوره مبارکه آل عمران ، بشارت تولد حضرت عیسی را به حضرت مریم بیان کردند . توجه به حضرت مریم (س)و حضرت عیسی(ع) در قرآن نشان از احترام زیاد این دو بزرگوار در بین ادیان الهی بویژه اسلام  دارد .


تولد و پایان کار آن جناب نیز با معجزه توامان بوده است . در کتاب مقدس مسلمانان – قرآن – ، ۴۵ بار نام ایشان آمده است و و ۱۵ بار از ایشان با نام مسیح یاد شده است .


 


از دیگر مناسبت هایی که حجه الاسلام خلیلی یاد آور شدند می توان به ۵ دی ماه سالروز وقوع زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله ، ۷ دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ اشاره کرد . اهمیت سواد در آیات ابتدایی سوره مبارکه علق و ارزش دادن به آموزش در زمان پیامبر اکرم در ادامه این مناسبت بیان شد .


۳ تا ۷ دی ، هفته ثبت احوال است . سازمان ثبت احوال ، جهت برخورداری عموم مردم از کارت هوشمند هویت ،  از شهر مقدس قم این برنامه را کلید زده است .


مهمتر از همه ، نزدیک شدن به سالگرد  حماسه مردمی ۹ دی است . از اول انقلاب تاکنون جبهه نفاق با برنامه های متنوع به میدان مبارزه با نظام آمده است و هر بار رهبری ولی امر و پشتیبانی مردم آن ها را ناکام گذارده است . به همین مناسبت ، از ۳ تا ۹ دی جشنواره فرهنگی – هنری عمار برگزار می شود .



 امام جمعه میمه در ادامه به بررسی اوضاع منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) پرداختند و مواردی از قبیل : الزام خروج شیعیان از امارات ، اوضاع عراق ، بحرین و سوریه و دخالت های آل سعود را برشمردند .


ایشان اسلام ستیزی را برنامه اول دشمنان دانستند و مردم را به بصیرت و هوشیاری در مقابل جبهه باطل فرا خواندند. با ذکر شریف دعا و صلوات بر محمد(ص) و آل محمد (ص) ، این خطبه به پایان رسید .



آقای روستا ، مجری نماز امروز