برگزاری اعتکاف در ۱۷ مسجد شهرستان شاهین شهرو میمه

2018-04-02
83 بازدید

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: مراسم اعتکاف ایام البیض، نوروز امسال در ۱۷مسجد شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حال برگزاری است. حجت‌الاسلام محمود مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: مراسم اعتکاف ایام البیض، نوروز امسال در ۱۷ مسجد شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حال برگزاری […]

۱۳۹۷۰۱۱۲۰۰۰۲۳۳_Test_PhotoH

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: مراسم اعتکاف ایام البیض، نوروز امسال در ۱۷مسجد شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام محمود مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: مراسم اعتکاف ایام البیض، نوروز امسال در ۱۷ مسجد شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حال برگزاری است.

وی افزود: امسال نام‌نویسی معتکفان این شهرستان هم به شکل دستی و هم به شکل الکترونیکی و از طریق سامانه اعتکاف انجام ‌شد و ۹۷۵ نفر در مساجد معتکف شدند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه خاطرنشان کرد: این تعداد معتکفان، ۶۹۰ بانو و ۲۸۵ نفر آقایان هستند که در مسجدهای شهرها و روستاهای تابعه  شاهین‌شهر، میمه، گزبرخوار، وزوان، لایبید، گرگاب سه روز مراسم معنوی اعتکاف را به‌جا می‌آورند.

مرادی اظهار داشت: در شبکه اجتماعی «گپ» کانالی به نام عاکفین تشکیل‌ شده است که نام تمام معتکفان در آن وارد می‌شوند و از پیام‌ها و محتواهای فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در طول سال بهره می‌برند.

وی ابراز داشت: همچنین هم‌زمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) در روز ۱۵ رجب اعمال این روز معروف به «ام داوود» در مساجد شهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزار می‌شود که علاوه بر معتکفان، عموم مردم از آن‌ها بهره‌مند‌ می‌شوند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر و میمه گفت: معتکفان در سه روز اعتکاف در مساجد اعمال روزه، نمازهای مستحبی، قرائت زیارت‌های پربرکت امام حسین (ع) و ام داود را انجام می‌دهند.

به گزارش فارس، سال گذشته ۲۷۰۰ نفر در مسجدهای شهرستان شاهین‌شهر و میمه معتکف شدند که فروردین امسال به علت تقارن ایام البیض با تعطیلات نوروز و مسافرت‌‌های نوروزی، شمار معتکفان این شهرستان به ۹۷۵ نفر کاهش‌یافته است.