اولین جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه در سال۱۳۹۷

2018-03-27
73 بازدید

اولین جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه در سال ۱۳۹۷ به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور شهرداران ،مدیران و مسئولین شهرستان و اعضای شورای اسلامی در محل گلزار شهداء گمنام شاهین شهر، ششم فروردین ماه برگزار گردید. علیرضا بصیری فرماندار شهرستان در این جلسه طی سخنانی ضمن تبریک عید باستانی نوروز ۱۳۹۷با […]

sheda2

اولین جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه در سال ۱۳۹۷ به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور شهرداران ،مدیران و مسئولین شهرستان و اعضای شورای اسلامی در محل گلزار شهداء گمنام شاهین شهر، ششم فروردین ماه برگزار گردید.

علیرضا بصیری فرماندار شهرستان در این جلسه طی سخنانی ضمن تبریک عید باستانی نوروز ۱۳۹۷با اشاره به تقارن آن با ایام شهادت حضرت امام علی النقی الهادی (علیه السلام) پیشوای دهم مسلمانان و پیشتاز عرصه دانش ، تقوا و کمال که وجود مطهرش، مظهر فضائل اخلاقی و کمالات نفسانی و الگوی حق جویان و ستم ستیزان است ابراز امیدواری کرد سال جدید، سالی سرشار از موفقیت و بهروزی برای ملت شریف ایران خصوصا مردم عزیز شهرستان شاهین شهر ومیمه باشد .

فرماندار در ادامه هدف از برگزاری این جلسه در کنار قبور مطهر شهدای گرانقدر را  تجدید عهد با ایشان دانست وافزود :حضور در کنار شهدا به منزله تجدید میثاق دوباره با آرمان های امام راحل(ره)و شهدای والامقام است چرا که هر چه داریم به برکت خون پاک شهداست و ما با حضور درکنار این عزیزان با آنان عهد وپیمان می بندیم که ادامه دهنده راه آنها باشیم.

 فرماندار در ادامه با اشاره به فراز و نشیب ها و وقایع سال ۹۶ افزود: در سال گذشته شاهد اتفاقات تلخ و شیرینی در زمینه های مختلف بودیم ،اتفاقات شیرینی از جمله دست یابی نظام و دولت به موفقیتهای علمی،اقتصادی،ورزشی،هنری،نظامی و بین المللی و همچنین اتفاقات تلخی از جمله زلزله غرب کشور،کشتی سانچی و سقوط هواپیما.

نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه به تبیین اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در سال گذشته پرداخت و افزود: دولت و همه مسوولین در سال ۹۶ تلاش نمودند به صورت شبانه روزی علی رغم محدودیت های موجود در جامعه، آنچه را که بعنوان وظایف خویش بر عهده داشتند به مردم و ولی نعمتان خود عرضه نمایند و جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی :تولید واشتغال حرکت نمایند که بحمدا… در این راستا ما شاهد دستاوردهای خوبی برای نظام بودیم.

فرماندار با اشاره به شعار سال ۹۷ با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» افزود: همه‌ ساله توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شعار سال مطرح و برنامه‌ریزی‌های کشور بر آن اساس ، هدف‌گذاری می‌شوند و قطعا همه ماموظفیم در مسیری که معظم له ریل گذاری و هدف گذاری کرده اند حرکت کنیم تا کشور ایران اسلامی همیشه آباد و سربلند بماند.

فرماندار با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه به درون،عدم وابستگی به خارج و توجه به ظرفیت های داخلی افزود: حمایت از کالای ایرانی موضوع ای است که لازم است همه مسئولین با جدیت جهت تحقق این شعار وارد عمل شوند چراکه کشور بدون اقتصاد مقاومتی پیشرفتی نخواهد داشت.

فرماندار شهرستان با تاکید بر لزوم  فرهنگسازی در خصوص (حمایت از کالای ایرانی) خاطر نشان نمود: نباید تصور این باشد که تنها برخی از ادارات و مسئولین در اجرایی نمودن شعار سال مسئولند بلکه این وظیفه همه است و تمامی  قوا ،دستگاهها ، صاحب‌نظران، نخبگان، دانشگاهیان باید در این راستا ایفای نقش کنند  و در این حرکت رو به جلو سهیم باشند.لذا همه دستگاههای اجرایی باید ضمن برنامه ریزی و تدوین راهکارهای عملیاتی و اجرایی در خصوص این مهم گام بردارند.

رعایت نظم و انضباط کاری ، تکریم ارباب رجوع ،حضور مسوولین در بین مردم در جهت رفع مسائل و مشکلات آنان،برنامه ریزی ادارات ودستگاهها اجرایی در خصوص تحقق شعار سال ، ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف انرژی، اطلاع رسانی وآموزش به کشاورزان در خصوص توجه به روشهای نوین کشاورزی و اصلاح الگوی مصرف آب از جمله موارد مورد تاکید فرماندار شهرستان در اولین جلسه شورای اداری شهرستان بود.در پایان این جلسه با اهدای شاخه های گل و ادای احترام به مقام شامخ شهدا به پایان رسید