سومین دوره جشنواره غذای مادر و دختر در میمه برگزار شد.

2018-02-07
70 بازدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز اصفهان؛دبیر اجرایی این جشنواره  هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج مصرف غذای خانگی و تشویق کودکان به سمت غذاهای سالم به جای فست فود اعلام کرد و گفت:۸۰دانش آموز دختر دوره ابتدایی در کنار مادرانشان امروز آشپزی کردند .  وی افزود: در این جشنواره یک روزه ۸۴ نوع غذا […]

photo_2018-02-07_20-09-36

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز اصفهان؛دبیر اجرایی این جشنواره  هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج مصرف غذای خانگی و تشویق کودکان به سمت غذاهای سالم به جای فست فود اعلام کرد و گفت:۸۰دانش آموز دختر دوره ابتدایی در کنار مادرانشان امروز آشپزی کردند .

 وی افزود: در این جشنواره یک روزه ۸۴ نوع غذا طبخ شد که ۱۲ نوع غذای افغانی ، ۷ نوع غذای کردی ، ۲ نوع غذای عراقی و بقیه غذاهای سنتی ایرانی بودند .

دکتر «بنفشه نائب زاده» رییس مرکز بهداشت میمه و داور این دوره گفت:  این مسابقات در دو بخش «سلامت» و «مزه و تزیین غذا» برگزار شد و استفاده از مواد غذایی سالم مثل سبزیجات و حبوبات، نحوه پخت غذا و استفاده از ظروف «مس و روی» از ملاک‌های داوریبود.

وی افزود: غذاهای فوری مضرات زیادی همچون چاقی و خطر حملات قلبی برای مصرف کنندگان  به دنبال دارد.

در پایان داوری این جشنواره در بخش سلامت «نازنین زهرا دهقان»، «مبینا سادات خوری نژاد» و «ثمین ابرام» به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

در بخش مزه و تزیین غذا «فاطمه جانثاری»، «مهشاد هاشمیان» و «ستایش و ستاره حیدری» اول تا سوم شدند