پتانسیل های گردشگری میمه ازاهداف برگزاری جشنواره زعفران بود

2017-12-30
68 بازدید

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی شورای شهر میمه ، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در ششمین جشنواره گردشگری در بخش میمه  اظهار داشت : در استان اصفهان کشت زعفران بعنوان یک میراث ملی نگاه می شود ، زیرا در گذشته زعفران اصفهان شهرت فراوان داشته ، اما در چند دهه اخیر متاسفانه این […]

۳۸۹۸۳۷_۷۳۱

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی شورای شهر میمه ، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در ششمین جشنواره گردشگری در بخش میمه  اظهار داشت : در استان اصفهان کشت زعفران بعنوان یک میراث ملی نگاه می شود ، زیرا در گذشته زعفران اصفهان شهرت فراوان داشته ، اما در چند دهه اخیر متاسفانه این کشت بصورت جدی دنبال نشده بود و تصور آن می شد که زعفران ارتباطی به اصفهان ندارد ، اما برگزاری این رویداد به احیای این کشت و استفاده از این فرصت  هم در راستای گردشگری توجه ویژه شد .

فریدون الهیاری با اشاره به وجود ۲۰۰  اقامتگاه بومگردی در استان اصفهان گفت  : بومگردی ها در پهنه استان اصفهان گسترش پیدا کرده اند و این  رخ داد می تواند به توسعه متوازن ، پویایی اقتصاد و گسترش و توسعه اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته کمک کند.

وی افزود : شناساندن مناطق بکر و پتانسیل های گردشگری این منطقه  از دیگر اهداف برگزاری جشنواره بود

الهیاری ابرازداشت : کمک به توسعه روستایی ، فراهم آوردن زمینه اشتغال در روستا و ترویج جایگزینی کشت زعفران بعنوان محصول کم آب و نیز ارتقاء سطح کیفی و کمی زعفران روستای  “ازان  ” از اهداف اصلی این جشنواره بود .

در ادامه رییس جهاد کشاورزی میمه  گفت : در بخش میمه حدود ۶۰ هکتار زمین کشاورزی ، زیر کشت زعفران قرار دارد که امسال بیش از ۲۵۰ کیلو گرم طلای سرخ از این زمینها برداشت شد .

علیرضا سالم با اشاره به کیفیت بالای زعفران تولید شده در ازان افزود  : خاک حاصلخیز و برداشت آب از قنوات برای آبیاری زعفران‌، کیفیت زعفران تولید شده در این روستا را افزایش داده و بر اساس آنالیزی که روی زعفران این منطقه انجام شده درصد خلوص آن بالای ۸۶ درصد و از لحاظ عطر و بو بسیار برتر از دیگر محصولات موجود در بازار است.

در این جشنواره غرفه های صنایع دستی ، غذاهای محلی ، زعفران و مشتقات و انواع دمنوش های گیاهی میزبان ۲هزار و پانصد نفر شرکت کننده از سراسر استان اصفهان در این برنامه بودند .