میمه ؛ بیشترین آمار باسوادی در استان اصفهان

2017-12-27
57 بازدید

رییس اداره آموزش و دوره های سوادآموزی سوادآموزی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: امروزه پرونده  بیسوادی به دو دلیل مهاجر پذیری استان اصفهان و وجود دانش آموزانی که ترک تحصیل می کنند،  بسته نمی شود و همواره شاهد بیسوادی در  استان هستیم. وی تاکید کرد: کیفیت از اولویت های […]

۱۴۴۳۴۴۴
رییس اداره آموزش و دوره های سوادآموزی سوادآموزی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: امروزه پرونده  بیسوادی به دو دلیل مهاجر پذیری استان اصفهان و وجود دانش آموزانی که ترک تحصیل می کنند،  بسته نمی شود و همواره شاهد بیسوادی در  استان هستیم.
وی تاکید کرد: کیفیت از اولویت های وزارتخانه است و آموزش دهنده ها دوره آموزشی را زیر نظر جهاد دانشگاهی می بینند و به فعالیت می پردازند. حدود هزار نفر آموزش دهنده در استان فعالیت می کنند.
قائدی اظهار داشت: برای کشور ۸ میلیون بیسواد آماری کمی نیست و ۱۰ درصد جامعه ما بیسواد هستند. حدود هزار نفر آموزش دهنده در استان فعالیت می کنند و از سال ۸۵ در استان اصفهان تعداد ۱۶۵ هزار نفر بیسواد وجو داشته است که در سال ۹۵ این سرشماری به ۲ هزار نفر رسیده است و در دولت تدبیر و امید تلاش های زیادی در رفع بیسوادی صورت گرفته است.
راه اندازی ۱۴ مرکز یادگیری محلی در استان
رییس اداره آموزش و دوره های سوادآموزی سوادآموزی استان اصفهان یکی از کارهای مهم در کشور و استان راه اندازی مرکز یادگیری محلی  دانست و گفت: راه اندازی مرکز یادگیری محلی هدف گذاری دولت است و علاوه بر یادگیری سواد، مهارت های اجتماعی و حرفه ای را به سواد آموز یاد می دهند.
وی توضیح داد:  این مراکز در ۱۴ منطقه پیربکران، فلاورجان، سمیرم، فریدونشهر، برخوار، مبارکه، دهاقان، خمینی شهر، جرقویه سفلی راه اندازی شده اند که در این ۱۴ مرکز فعالیت ها انجام می شود.
رییس اداره آموزش و دوره های سوادآموزی سوادآموزی استان اصفهان یادآوری کرد: یکی از پتانسیل های خوب سواد آموزی استان فعالیت شورای پشتیبانی سواد آموزی به ریاست استاندار اصفهان است که هدف این شورا جذب بیسوادان باقی مانده در استان است.
وی توضیح داد: علاوه بر این فعالیت ها مشارکت بین بخشی با دستگاه ها و اداراتی همانند ندامتگاه ها، کمیته امداد، بهزیستی را داریم که بیسوادان را تحت پوشش قرار می دهیم.
به گفته قائدی؛ در زندان اصفهان مرکز یادگیری و کلاس های یادگیری برای بیسودان فراهم شده است  و در شهرستان مبارکه، فلاورجان و زندان نسوان این فعالیت ها برای زندانیان و باسواد کردن آنها انجام می شود و در این زمینه با استقبال خوب مددجویان و مسئولان زندان استان اصفهان روبه رو بوده‌ایم.
اختلاف بیسوادی زن و مرد در استان ۵ درصد است
رییس اداره آموزش و دوره های سوادآموزی سوادآموزی استان اصفهان گفت: شیوه آموزش به صورت خودآموز، فرد به فرد و روش کلاسی صورت می گیرد و باسوادی مردان و زنان برابر شده است و اختلاف بیسوادی زن و مرد در استان ۵ درصد است.
وی تاکید کرد: قریب به ۸۰ درصد پوشش جذب بیسوادان و آموزش به آنها در گروه خانم ها است واکنون درصد باسوادی در مناطق شهری ۹۷ درصد و در مناطق روستایی ۹۰ درصد است.
قائدی اذعان کرد: در نواحی چهار و پنج و شش شهر اصفهان و شهرستان های فلاورجان، خمینی شهر و نجف آباد به دلیل مهاجر پذیری و تراکم جمعیت آمار بیسوادی بالاتر است. در حالی که در نواحی یک و دو شهر اصفهان، اردستان، نایین، جرقویه، میمه و خور و بیابانک شاهد بیشترین آمار باسوادی استان هستیم.
وی تاکید کرد: در بخش جذب اتباع بیگانه شامل اتباع کشورهای عراق و افغانستان حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر تحت آموزش قرار گرفته اند و در بخش اتباع نیز سهمیه استان اصفهان به صورت کامل انجام گرفته است.