حاجی موفق به حذف ” ویرگول ” نجومی ساز شد

2017-11-22
52 بازدید

حاجی موفق به حذف ” ویرگول ” نجومی ساز شد حماسه سازان؛ نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی امروز ۳۰ آبان ۹۶ در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در دفاع از طرح اصلاح بند الف تبصره ۱۲ […]

photo_2017-11-22_06-40-31

حاجی موفق به حذف ” ویرگول ” نجومی ساز شد

حماسه سازان؛ نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی امروز ۳۰ آبان ۹۶ در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در دفاع از طرح اصلاح بند الف تبصره ۱۲ بودجه (ویرگول نجومی ساز) صحبت کرد.
حسینعلی حاجی در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار حماسه سازان به جلسه امروز صبح کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص ویرگول درد سرساز اشاره و گفت: نکته اولی که در دفاع خود بیان کردم عدم اشاره به اصلاحات تبصره (۳) ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری هست که ایجاد ابهام و باعث زنده شدن حقوق های مادام العمر می شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم و دهم با طرح این سوال که آیا اگر جایی با متن، نوشته ای در لایحه با طرح مخالفت نشود تغییر پیدا می کند یا نه؟ اظهار داشت: در متن لایحه دولت ویرگول ما بین دو کلمه حقوق و ثابت هست و در متن کمیسیون تلفیق ویرگول برداشته شده است، بنده بررسی کردم در هیچ یک از فرآیند مذاکرات، چه در کمیسیون تلفیق و چه در صحن علنی مجلس هیچ مخالفتی با متن اولیه ارسالی توسط دولت انجام نشده است که اصلاحی صورت گیرد.
وی با تأکید بر اینکه اصل بر متن لایحه دولت است و چون مخالفتی انجام نشده هیچ کس حق دست بردن در متن را ندارد، تصریح کرد: این یک موضوع مهم است که اعضای کمیسیون تلفیق باید تصمیم مهمی هم اتخاذ کنند. اگر با ابهاماتی که دارد تصویب شود، بحث حقوق مادام العمر زنده خواهد شد. سازمان امور استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور نیز بر اصلاح این ویرگول تاکید دارند.
حسینعلی حاجی ضمن اشاره به پیشنهاد خود در خصوص در دستور کار بودن موضوع در کمیسیون و دعوت از نماینده دولت برای توضیحات بیشتر، گفت: در مشورت با کارشناسان مربطه همه بالاتفاق اذعان داشتند برداشتن ویرگول به معنای تلقی تمامی پرداخت ها به کارکنان به عنوان حقوق ثابت است و این باعث افزایش پایه حقوق همه افراد میشود که همین پایه حقوق ملاک بازنشستگی خواهد شد و بار مالی بسیار زیادی را به دولت تحمیل خواهد کرد.
گفتنی است پس از دفاعیات جناب آقای حاجی و حمایت دکتر تاجگردون، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با کلیات اصلاح بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه (حذف ویرگول نجومی ساز وحقوق مادام العمر ساز) موافقت کردند.