گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان ۹۶/۸/۱۲

2017-11-04
103 بازدید

  نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز پس از حمد و ثنای الهی و توصیه ی خود و نمازگزان به تقوی به بیان ارزشمند امام علی اشاره کرد که فرموده اند : تقوی کلید همه […]

 

photo_2017-11-03_16-11-23

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز پس از حمد و ثنای الهی و توصیه ی خود و نمازگزان به تقوی به بیان ارزشمند امام علی اشاره کرد که فرموده اند : تقوی کلید همه ی کارهای مستحکم و بنیادی است و بهترین ذخیره براب روز معاد . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بشرح زیر است :

photo_2017-11-03_13-17-50

مهمترین موضوع در سرنوشت انسان انجام وظیفه ی امر بمعروف و نهی از منکر است . امام حسین ع اساس اصلاح جامعه را ترویج امر به معروف و نهی از منکر می داند . هدف امام اصلاح امور است . پیامبر فرمودند: امت من همواره از رحمت خدا برخوردارند به شرط اجرا امر بمعروف و نهی از منکر . اگر دست بردارند برکت از زمین و جامعه می رود.

photo_2017-11-03_17-43-13

– علی علیه السلام فرمودند : بسیاری از مردم جامعه ی ما هلاک شدند به خاطر عدم اجرای امر بمعروف و نهی از منکر

– امام باقر فرمودند : امر بمعروف و نهی از منکر واجب الهی است که بقیه ی فروع دین در کنار آن شکل می گیرد و اجرا می شود .
photo_2017-11-03_16-11-17

– سکوت در برابر مشکلات و بدی ها عواقب بدی دارد . مسئولان و مدیران هیئت ها باید بیش از دیگران نسبت به امر بمعروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند . مراسم اربعین که با این شور حماسی برگزار می گردد برای زنده و پویا نگهداشتن نهضت حضرت سیدالشهداست و باید برای همیشه این مکتب درس آموز باشد

خطبه ی دوم نماز جمعه ی وزوان با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر محمد و آل محمد آغاز شد . اهم مطالب خطبه ی دوم نماز بدینشرح است :

– پیامبر اسلام فرمودند : از برکات روز جمعه فراوانی پاداش ، تبلور ایمان و معنویت و برترین ذکر صلوات بر محمد و آل محمد است .

– امام امت فرمودند : دشمن اصلی شما آمریکاست و از آن غافل مباشید .

– مقام معظم رهبیری فرمودند : قدرت دفاعی به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست .

– مردم ما در روز ۱۳ آبان که روز خشم و نفرت علیه استکبار جهانی و روز دانش آموز است رساتر از همیشه بر سر امریکا فریاد خواهند کشید .

DSC00225

– از حضور دانش آموزان بسیجی در نماز جمعه تقدیر و تشکر می کنیم .

– ۱۴ آبان روز فرهنگ و ترویج آداب و رسوم ملی و فرهنگی است .

– فرارسیدن اربعین حسینی و زیارت اربعین و حماسه ی پیاده روی در اربعین جلوه ی جهانی به خود گرفته و باعث ایجاد برکاتی در بین مردم خواهد شد .

– برگزاری مراسم رحلت پیامبر ، شهادت امام حسن ع و اربعین توجه به مسایل فرهنگی در جامعه است .

– خوشبختانه توجه به کشاورزی نوین در چند سال اخیر در میمه بیشتر شده است و امیدواریم مسئولین برنامه هایی برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و بهینه سازی آن داشته باشند .

DSC00231

DSC00279

 

DSC00279

تصاویر : جهانگیر حدادیان
گزارش – علی عاصمی پور
مکبر: محسن روستا