گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۶/۶/۲۴

2017-09-16
65 بازدید

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز تصاویر – امیرحسین صادق نماز جمعه این هفته میمه، به امامت حجت الاسلام و المسلمین زمانی در مسجد جامع شهر، با شکوه هرچه تمامتر اقامه شد. خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و موضوع خطبه اول خود را به بیان موضوع بندگی […]

photo_2017-09-15_22-17-48

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

تصاویر – امیرحسین صادق

نماز جمعه این هفته میمه، به امامت حجت الاسلام و المسلمین زمانی در مسجد جامع شهر، با شکوه هرچه تمامتر اقامه شد.

خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و موضوع خطبه اول خود را به بیان موضوع بندگی و عبادت خداوند اختصاص داد.

photo_2017-09-16_05-49-02

عبادت را  حق خداوند بر انسان معرفی کرده و با استناد به این حدیث از امیرالمومنین (ع) که فرموده اند:« عبادتی که در آن فکر و اندیشه نباشد خیر و فایده ای را در برندارد» بیان داشتند که این عبادت باید از روی عقل و آگاهی و شناخت به خداوند متعال باشد. همچنین با بیان این حدیث از رسول خدا (ص) :«عبادت ۷۰ جز است گه برترین آن ها به دست آوردن روزی حلال می باشد»

یکی از برترین عبادات را کار و تلاش و به دست آوردن روزی حلال معرفی کردند.

photo_2017-09-15_22-52-59

خطبه دوم با بیان مناسبت روز خانواده شروع شد و  حجت الاسلام زمانی در خصوص این مناسبت با قرائت این آیات شریفه « ان الابرار … یوفون بالنذر و یخافون یوما کان شره مستطیرا و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا انما نطعمکم لوجه الله لا نرید منکم جزاء و لا شکور » بیان داشتند که روز ۲۵ ذی الحجه روز خانواده، یاد آور روزی است که آیات مبارک فوق از سوره هل اتی (دهر) در شأن اهل بیت و مقام و منزلت شان فرود آمد ؛ مقام و منزلتی که درسایه اعمال صالحه و نیات پاک و والای آن بزرگواران حاصل شد. چنین روزی از آن رو به ” روز خانواده ” موسوم شده است که بهترین تجلی از خانواده اسلامی را به نمایش می گذارد. خانواده ای که در آن بندگی حضرت حق و ایثار در راه خدا نصب العین همه افراد است ، از رئیس خانواده تا کوچکترین طفل خانه . خانه ای که در عین کوچکی ، سادگی تاریخ سازترین است و چون چشمه ای جوشان انسانهای طول تاریخ را سیراب می کند .
photo_2017-09-15_22-52-36

ایشان در ادامه خطبه دوم خود فاجعه انسانی میانمار را محکوم کردند و آن را نشانه آشکار نقض حقوق بشر خواندند و این سوال را مطرح کردند که مدعیان حقوق بشری که وقتی در ایران یک مجرم به سزای قانونی خود می رسد دست به اعتراض می زنند الان که هزاران انسان بی خانوار شدند  کجا هستند و خبری از آن ها نیست؟

photo_2017-09-16_05-48-42

حجت الاسلام زمانی در آخر با تاکید بر آماده سازی فضا شهر برای فرارسیدن ایام محرم و غنی کردن محتوی مجالس عزاداری  در ایام سوگواری ماه محرم به خطبه های خود پایان دادند.