عسکری : کارخانه ی میمه اولین طرح اجتماع محور در استان اصفهان

2017-09-12
340 بازدید

به گزارش خبرگزاری فارس از میمه، محمود عسگری‌آزاد ظهر امروز در مراسم انعقاد قرارداد احداث کارخانه تولید گلاب، عرقیجات و اسانس‌های گیاهی با شرکت تعاونی گلستان شهر میمه اظهار کرد: این بنیاد ۹۲۰ میلیارد ریال در ۸ طرح اقتصادی در استان اصفهان سرمایه‌گذاری کرده است. وی افزود: احداث کارخانه تولید گلاب گل محمدی، نخستین طرح اجتماع‌محور است که در شهر میمه شهرستان […]

عسکری آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از میمه، محمود عسگری‌آزاد ظهر امروز در مراسم انعقاد قرارداد احداث کارخانه تولید گلاب، عرقیجات و اسانس‌های گیاهی با شرکت تعاونی گلستان شهر میمه اظهار کرد: این بنیاد ۹۲۰ میلیارد ریال در ۸ طرح اقتصادی در استان اصفهان سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: احداث کارخانه تولید گلاب گل محمدی، نخستین طرح اجتماع‌محور است که در شهر میمه شهرستان شاهین‌شهر و میمه احداث خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره بنیاد برکت وابسته به ستاد حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: از سیاست‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری درباره فعالیت‌های این بنیاد آن است که در طرح‌هایی که مردم مشارکت عمومی دارند سرمایه‌گذاری کند.

وی ادامه داد: کمک به تأسیس تشکل‌های مردمی در ایجاد فعالیت‌های اشتغال‌آفرین، مشاوره‌های فنی و تخصصی به گروه‌های مردم‌نهاد در فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های مشترک، سه رویکرد بنیاد برکت در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

عسگری‌آزاد ابراز داشت: بنیاد برکت به دنبال سودآفرینی برای این بنیاد نیست بلکه به دنبال جلب بیشتر مردم به خصوص با تشکیل تعاونی‌های مختلف در امور اقتصادی است؛ این بنیاد پس از آن‌که واحد اقتصادی به مرحله سوددهی برسد، تمامی سهامش را در قسط‌های بلندمدت به اعضای شرکت‌های مردمی واگذار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این بنیاد از اعضای هیأت مدیره پشتیبانی می‌کند تا کالای تولیدشده واحد اقتصادی اجتماع‌محور را در بسته‌بندی مناسب در بازارهای خارجی کشورهای همسایه به فروش برساند.

به گزارش فارس، بنیاد برکت برای احداث کارخانه گلاب، عرقیجات و اسانس‌هاى گیاهی، ۳۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است؛ ۴۹ درصد سهام این کارخانه به بنیاد برکت و ۵۱ درصد آن به شرکت تعاونی گلستان شهر میمه اختصاص دارد، این کارخانه حداکثر در مدت ۵ سال بهره‌برداری خواهد شد و پس از این مدت به صورت اقساط بلندمدت به شرکت تعاونی گلستان واگذار می‌شود.

کارخانه تولید گلاب، عرقیجات و اسانس‌های گیاهی، ۶ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم محصول در سال تولید خواهد کرد؛ ۸۰ درصد از منافع فروش محصولات این کارخانه، نصیب مردم شهر میمه که در شرکت تعاونی گلستان عضو هستند، خواهد شد.