دکتر عسکری آزاد : کارخانه ی میمه دو سال آینده افتتاح می شود

2017-09-11
107 بازدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما قراردادی با موضوع احداث کارخانه گلاب ، عرقیات و اسانسهای گیاهی بین شرکت تعاونی گلستان میمه و بنیاد برکت بسته شد . مدیرعامل شرکت تعاونی گلستان گفت : عده ای از شهروندان میمه ، با تاسیس یک تعاونی کشاورزی و یکپارچه سازی اراضی توانستند به تولید انبوه گل محمدی […]

photo_2017-09-11_16-44-05

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما قراردادی با موضوع احداث کارخانه گلاب ، عرقیات و اسانسهای گیاهی بین شرکت تعاونی گلستان میمه و بنیاد برکت بسته شد .
مدیرعامل شرکت تعاونی گلستان گفت : عده ای از شهروندان میمه ، با تاسیس یک تعاونی کشاورزی و یکپارچه سازی اراضی توانستند به تولید انبوه گل محمدی دست یابند.
عبدالرضا شیبانی گفت : تغییر کاربری زمینهای کشاورزی ، استفاده مناسب از آب مازاد قنوات و اقتصادی نبودن کشاورزی در منطقه از عوامل مهم تشکیل این شرکت تعاونی بود .
وی افزود: سپس با واگذاری اراضی ملی توسط دولت و یکپارچه سازی اراضی ، زمینهای کشاورزی را زیر کشت این محصول دراوردیم و در حال حاضر این شرکت تعاونی دارای بیش از ۱۳۰۰ خانوار عضو می باشد .
شیبانی افزود : در فاز نخست این طرح ، ۱۳۳ هکتار از زمینهای کشاورزی به کشت گل محمد تخصیص داده شده و در صورت تامین منابع آبی در فاز دوم این میزان به ۴۰۰ هکتار افزایش می یابد .
رییس هیأت مدیره‌ بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه بحث اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توسعه تولید ، بر اساس ظرفیت های محلی است گفت : در راستای این سیاست در سطح کشور بنیاد برکت تا کنون بیش از پانصد پروژه با مشارکت مردم را به مرحله عملیاتی رسانده است .
محمود عسگری آزاد ارزش هر پروژه را بصورت میانگین ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد که این مبلغ بصورت مشارکتی برای انجام پروژه ها تامین شده است .
رییس هیأت مدیره‌ بنیاد برکت اظهار داشت : قرارداد این کارخانه با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال عقد شد و پیش بینی میکنیم ظرفیت تولید این کارخانه به ۶۸۰ تن در سال برسد .
وی با تاکید بر اینکه هدف بنیاد برکت تصدی گری در مباحث اقتصادی نیست افزود : شناسایی ظرفیت های هر منطقه ، شناسایی کارآفرین هر منطقه با اولویت کارآفرین های تجمعی و گروهی و حمایت از آنها برای به ثمر نشاندن زحماتشان از فعالیت های بنیاد برکت است .
محمود عسگری آزاد زمان تقریبی افتتاح کارخانه را دو سال آینده اعلام اظهار امیدواری کرد در صورتی که فعالیت های بعدی در جهت ساخت کارخانه به سرعت انجام گیرد ، این کارخانه می تواند الگوی مناسبی برای کل کشور باشد .
وی در پایان خاطرنشان کرد : با تکمیل این زنجیره توسط بنیاد برکت هم تولید کشاورزی ارزش گذاری می شود و هم ارزش افزوده جدیدی ایجاد میشود تا کشاورز بتواند محصولش را با قیمت بهتر و در سطح مناسب تر در کشور و حتی برای صادرات به فروش برساند .