وزارت خارجه در قبال نسل کشی میانمار از لاک تدافعی خارج شود

2017-09-11
63 بازدید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه  در مجلس شورای اسلامی، امروز در تجمع اعتراضی دانشجویان که در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد، با اشاره به آیه ۷۵ سوره نساء، گفت: اگر گروهی از مومنان به خاطر دین و آیین خود از شما طلب یاری کنند باید […]

photo_2017-09-11_06-51-18

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه  در مجلس شورای اسلامی، امروز در تجمع اعتراضی دانشجویان که در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد، با اشاره به آیه ۷۵ سوره نساء، گفت: اگر گروهی از مومنان به خاطر دین و آیین خود از شما طلب یاری کنند باید به کمک آنها بشتابید.

وی افزود: ما پیرو آن پیامبری هستیم که فرمودند هر کس از شما استغاثه انسانی کرد به یاری او نروید مسلمان نیستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز مسلمانان میانمار به وضع فجیعی کشته یا از وطن خود آواره می‌شوند و این فقط بخشی از اخبار جنایتکارانه دولت و ارتش میانمار است، که با تحریک و تشویق آمریکا و اسرائیل غاصب صورت می‌گیرد.

حاجی دلیگانی خطاب به مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر، اظهار داشت: شما که برای یک حیوان اشک تمساح می‌ریزید چرا در برابر نسل کشی در میانمار سکوت کرده و خفته شده‌اید.

وی افزود: امروز بر همگان آشکار شده است که سازمان ملل سرسپرده و ابزار دست آمریکای جنایتکار است بنابراین درباره نسل کشی مردم میانمار انتظاری غیر از سکوت آنان نیست، اما مستکبران عالم بدانند که ما سکوت نخواهیم کرد و به یاری خداوند پوزه آنان را به خاک می‌مالیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ما بر اساس فرمایش امام راحل بسیج جهانی مستضعفین را تشکیل خواهیم داد و جبهه مقاومت را همان گونه که در غرب آسیا تشکیل دادیم، در شرق آسیا هم تشکیل خواهیم داد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه طی چندین سال قبل ۱۰۰ هزار نفر از مردم میانمار کشته شدند، گفت: اگر شورای امنیت و سازمان ملل همان سال‌ها در برابر این جنایت‌ علیه مسلمانان سکوت نمی‌کردند امروز در میانمار چنین جنایت‌هایی رخ نمی‌داد.

وی افزود: همان‌گونه که جنایتکاران و نیروهای شیطانی با یکدیگر قرارداد مشترک امضا می‌کنند ما نیز باید برای حمایت از مظلومان نیروی مشترک تشکیل داده و در این زمینه همدیگر را یاری کرده و امکانات و تجهیزات به دست آنان برسانیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز باید ساختار معیوب سازمان ملل اصلاح شود، باید هلال احمر کشورهای اسلامی به کمک مظلومان میانمار بشتابند، قوه قضائیه کشورمان علیه دولت و ارتش میانمار پرونده تشکیل داده و در مجامع بین المللی بر علیه آنان اقدام کند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه رسانه‌ها باید ابعاد جنایت میانمار را منتشر کنند، خاطرنشان کرد: درباره نسل کشی در میانمار وزارت خارجه از لاک تدافعی خارج شود و مجلس شورای هم که در مقاطع حساس تعطیل می‌شود باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کند.