حاجی و اسامی نمایندگانی که امضایشان را پس گرفتند

2017-07-13
54 بازدید

روز گذشته جلسه مجلس برای ساعتی شاهد نطق مخالفان و موافقان سه‌فوریت طرح «الزام دولت به رعایت مصالح و منافع ملی در قراردادهای نفتی و گازی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی (آی‌پی‌سی)» بود؛ سه‌فوریت طرحی که به طرح «توقف قرارداد با شرکت توتال» هم مشهور است و بهانه طرح هم قرارداد اخیر ایران با […]

images

روز گذشته جلسه مجلس برای ساعتی شاهد نطق مخالفان و موافقان سه‌فوریت طرح «الزام دولت به رعایت مصالح و منافع ملی در قراردادهای نفتی و گازی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی (آی‌پی‌سی)» بود؛ سه‌فوریت طرحی که به طرح «توقف قرارداد با شرکت توتال» هم مشهور است و بهانه طرح هم قرارداد اخیر ایران با شرکت توتال برای توسعه فاز ١١ پارس جنوبی بود. اما با وجود چندین نطق در مخالفت و موافقت با این سه‌فوریت طرح که حاشیه‌ساز هم شد، نهایتا با کاهش امضاها و به حد‌نصاب ‌نبودن آنها، طرح مذکور به کلی از دستور کار مجلس خارج شد.
پس از جلسه علنی مجلس، «حسینعلی حاجی‌دلیگانی» نماینده شاهین‌شهر و میمه  که به‌عنوان طراح این طرح شناخته می‌شود درباره کاهش امضاها و کسانی که امضاهایشان را پس گرفتند به «شرق» گفت: «آقای دهقان با آنها رایزنی کرده بود». او تعداد افرادی را که امضایشان را پس گرفتند، ١٠ نفر اعلام کرد. او افزود: «١٠ نفر پس گرفتند که ٩ نفرشان آقایان کوهکن، قوامی، خادمی، موسوی لارگانی، آزادی‌خواه، سالک، ابطحی، نوروزی و حسینی‌کیا بودند. اینها را یکی‌یکی از خودشان پرسیدم». حاجی‌دلیگانی در این مورد که آیا به تصویب سه‌فوریت این طرح امید داشتید؟ هم گفت: «ما وظیفه‌مان بود. هر کدام‌مان نماینده ملت هستیم. نتیجه فرع است. ما موظف به انجام تکلیف هستیم. ما می‌گوییم تکلیف را انجام می‌دهیم. حضرت امام هم همین را می‌فرمایند».