محمد مسافری – چرا استاندار و فرماندار به میمه نمی آیند ؟

2017-06-27
139 بازدید

همگی خوب می دانیم که بخش میمه یکی از بخش هایی است که کمتر به آن توجه شده و اکنون تبعات آن، دامن گیر نسل جوان شده است.این تبعات شاید علل مختلفی داشته باشد اما یکی از مهم ترین علل این مشکلات و بی توجهی ها عدم حضور مسئولان عالی استان و شهرستان در بخش […]

photo_2017-06-26_21-30-41

همگی خوب می دانیم که بخش میمه یکی از بخش هایی است که کمتر به آن توجه شده و اکنون تبعات آن، دامن گیر نسل جوان شده است.این تبعات شاید علل مختلفی داشته باشد اما یکی از مهم ترین علل این مشکلات و بی توجهی ها عدم حضور مسئولان عالی استان و شهرستان در بخش میمه می باشد.

البته هدف از نگارش این مقاله بازگویی مشکلات نیست، چرا که آنقدر زیاد هستند که در این متن نمی گنجند،هدف این است که به پاسخ این سؤال برسیم که چرا مسئولان ما به این بخش توجهی ندارند؟ چرا که می دانیم توجه بیشتر تا حدود زیادی از مشکلات را حل خواهدکرد.

چرا آقای دکتر زرگرپور استاندار محترم، در تمام ادوار سفرهای شهرستانی فقط به شاهین شهر که بغل گوششان است تشریف می می روند؟

چرا آقای بصیری فرماندار محترم شهرستان، سالی یا ماهی یکبار برای افتتاح پروژه ای خاص و سخنرانی می آیند و سپس می خواهند بلافاصله برگردند؟

جناب آقای دکتر زرگرپور، بخشنامه فرستادن و ارسال نامه روش های قدیمی حاکمان توابع در زمان قاجار است که به رعیت اهمیتی نمی دادند، چرا خود شما در یک زمان مناسب و با صبر و حوصله به این بخش سفر نمی کنید تا از نزدیک با مشکلات آشنا شوید؟ که صد البته حاکمان توابع هم گاهی به ولایات زیردست خود سری می زدند!!!

آقای بصیری، با هرهفته جلسه گرفتن، آن هم در شاهین شهر که گوشه ای از آن را به مشکلات بخش میمه اختصاص می دهید کار، جلو نمی رود! این میدان، میدان خدمتگزاری به مردم است البته نه آن خدمتگزاری که صرفا جهت کلنگ زنی و افتتاح باشد چرا که کلنگ زدن را خود مردم هم می توانند انجام دهند.

خواسته ما این است که برای رضای خدا هم که شده بیایید و با حوصله و سعه صدر پای درددل اهالی بنشینید، مشکلاتشان را بشنوید، گرفتاری هایشان را از نزدیک ببینید و چاره ای بیندیشید تا اگر کاری را نتوانستید انجام دهید، حداقل، مردم این را احساس کنند که حرفهایشان شنیده شده…

مولایمان علی(ع) همواره به حاکمان و فرمانداران زیردست خود سفارش می کردند که پای حرف مردم بنشینند، فکر نکنند حالا که پست و منصبی گرفته اند دیگر نباید به فکر مردم عادی باشند، و اگر گزارشی از رفتار این چنینی فرمانداران می رسید خودشان وارد عمل شده و به شدت برخورد می کردند، آن عدالت علوی و خضوع و خشوع در برابر مردم با این رفتاری که ما از مسئولان امروز کشورمان می بینیم تفاوتی بسیار دارد.

البته ما منکر زحمات شما به هیچ وجه نیستیم، اما مردم این بخش حضور شما را می خواهند برای گوش دادن به مشکلاتشان و از نزدیک دیدن گرفتاری هایشان، نه حضور برای سخنرانی و افتتاح و کلنگ زنی…

امیدواریم که حال داعیه شیعه علی بودن را بر دوش می کشیم، حداقل کمی تلاش کنیم کمی مانند ایشان باشیم…مسئولیتی که به شما محول شده، امانتی است در دستان شما و اگر مردم ناراضی باشند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشید…