بازدید کارشناسان جهاد کشاورزی از کمربند سبز و گلستان میمه

2017-06-05
130 بازدید

درختان نیز مانند انسان ها در معرض انواع و اقسام بیماری ها و آلودگی ها و کمبودهای آب و مواد غذایی قرار دارند و حفظ حیات و شادابی آنها مستلزم مراقبتهای دائمی است . در یک ماه اخیر تعدادی از درختان کاج کمربند سبز شمالی میمه با عارضه ی خشک شدن گاه و بیگاه مواجه […]

IMG_2741

درختان نیز مانند انسان ها در معرض انواع و اقسام بیماری ها و آلودگی ها و کمبودهای آب و مواد غذایی قرار دارند و حفظ حیات و شادابی آنها مستلزم مراقبتهای دائمی است . در یک ماه اخیر تعدادی از درختان کاج کمربند سبز شمالی میمه با عارضه ی خشک شدن گاه و بیگاه مواجه شده اند و بدلیل موثر نبودن  استفاده از قارچ کش در تجویز اولیه ی علت خشک شدن ، از کارشناسان جهاد کشاورزی میمه در خواست بازدید از محل و بررسی علت این عارضه گردید . بنا بر اظهار نظر کارشناسان بازدید کننده تیره و قهوه ای نشدن آوندهای درختان خشک شده ، قارچی بودن عارضه را منتفی می کرد و ایجاد تنش های محیطی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد به دلیل ایجاد  تنش در گیاه به علت کوددهی ، عملیات آب شویی در محل ریشه و ساقه ی درخت آسیب دیده  با غرقاب کردن انجام شود و شرایط محیطی برای احیا مجدد آنها فراهم گردد .

IMG_2802

در همین راستا روز گذشته با هماهنگی واحد فضای سبز شهرداری ، آب شویی بالغ بر ۱۵۰ اصله نهال کاج در کمربند سبز شهرداری انجام شد و با تکرار آب شویی در فاصله ی ۳ روز باحتمال زیاد اثر عارضه ی مذکور مرتفع خواهد شد .
IMG_2765

بر اساس این گزارش ، کارشناسان جهاد کشاورزی ، درختان گردوی گلستان میمه را نیز مورد بازدید قرار دادند و شکستگی تعدادی از برگهای درختان گردو را ناشی از عوامل محیطی نظیر بارانهای رگباری و بارش تگرگ اعلام نمودند .