آغاز برداشت گل محمدی در گلستان میمه

2017-05-18
107 بازدید

  برداشت گل محمدی در دشتهای بخش میمه در هفته ی جاری و در گلستان میمه از امروز آغاز شده است . در سال جاری زراعی و سال گذشته بیش از ۲۵۰ هکتار از زمینهای زراعی میمه زیر کشت گل محمدی قرار گرفته است و پیش بینی می شود با توجه به الگوی کشت این محصول […]

 

IMG_2089

برداشت گل محمدی در دشتهای بخش میمه در هفته ی جاری و در گلستان میمه از امروز آغاز شده است . در سال جاری زراعی و سال گذشته بیش از ۲۵۰ هکتار از زمینهای زراعی میمه زیر کشت گل محمدی قرار گرفته است و پیش بینی می شود با توجه به الگوی کشت این محصول و اقتصادی شدن گل محمدی که معمولا پس از سال چهارم اتفاق می افتد بخش میمه بیش از ۱۵۰۰ تن گل محمدی برداشت نماید .

IMG_2095

در حال حاضر عمده خریداران گل محمدی میمه که به دلیل هوای خنک بهاری از عطر و اسانس مرغوب تری برخوردار است کارگاههای سنتی و کارخانجات صنعتی قمصر و کاشان می باشند و بعد مسافت و ضرورت تحویل گل در نخستین ساعات روز به گلاب گیران ، هزینه های کشاورزان را بالا برده و ضرورت ایجاد کارگاههای سنتی و کارخانجات صنعتی را در میمه  اجتناب ناپذیر می نماید . گفتنی است کاشت  گل محمدی علاوه بر شهر میمه در روستاهای ازان ، زیادآباد و ونداده نیز مقدار قابل توجهی از زمینهای کشاورزی را به خود اختصاص داده است .