آهوی باردار موته ، مورد توجه ترین در شبکه های اجتماعی

2017-04-09
188 بازدید

  مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان(۱۹ فروردین) دستگیری عامل کشتار ماده آهوی باردار در پارک ملی موته – میمه اصفهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. این ماده آهو ۲ جنین درون شکم خود داشت و شکارچی آن با تلاش محیط بانان موته دستگیر شد. ————————- متن خبر  مرتضی جمشیدیان در […]

 

photo_2017-04-09_07-29-10

مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان(۱۹ فروردین)

دستگیری عامل کشتار ماده آهوی باردار در پارک ملی موته – میمه اصفهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. این ماده آهو ۲ جنین درون شکم خود داشت و شکارچی آن با تلاش محیط بانان موته دستگیر شد.

————————-

متن خبر 

مرتضی جمشیدیان در گفت‏‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: حدود ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه ۱۷ فروردین در جاده موته – گلپایگان و در منطقه حفاظت شده موته، آهوان درحال چرا کنار جاده بودند که از طرف سرنشینان یک خودروی سواری پژو پارس هدف اسلحه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این یکی از شکارچیان متخلف پس از تیراندازی به سمت آهوان کنار جاده این پناهگاه، برای برداشتن لاشه شکار خود پیاده شده بود، افزود: در همین هنگام مأموران حفاظت محیط زیست منطقه سرمی‏رسند و بلافاصله شکارچی پیاده را دستگیر می کنند اما راننده خودرو متواری می‏شود.

سرپرست پناهگاه حیات وحش موته خاطرنشان کرد: مأموران حفاظت محیط زیست این منطقه پس از دستگیری یکی از شکارچیان، لاشه آهوی تلف شده را کشف و متوجه شدند این حیوان ماده آهویی با دو بره در شکم بوده است.

وی با اشاره به اینکه این شکارچی متخلف پس از تحویل به مراجع قانونی، به ازای هر آهو ۱۰۰ میلیون ریال و در مجموع به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی به محیط زیست محکوم شد، گفت: جریمه کیفری این متخلف صید و شکار از ۹۱ روز تا ۳ سال است که با نظر نهایی قاضی دادگاه تعیین و اجرا می‏‌شود.

جمشیدیان افزود: جست‌‏وجو برای پیدا کردن دیگر شکاری متخلف که با خودرو متواری شده است، ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، پناهگاه حیات وحش موته با وسعت ۲۲۰ هزار هکتار در کنار روستای موته از توابع شهر میمه در استان اصفهان قرار دارد که به دلیل وجود حدود ۴۷۸ گونه گیاهی و پوشش جانوری شامل ۲۵ گونه پستاندار، ۸۸ گونه پرنده و ۲۵ گونه خزنده از با ارزش‌ترین مناطق حفاظت شده کشور محسوب می‌شود.