گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۵/۱۲/۲۰

2017-03-11
82 بازدید

نماز با شکوه جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان اقامه شد . خطیب جمعه ی وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز پس از حمد و ثنای الهی نماز گزاران رابه رعایت تقوی دعوت کرد و گفت : پرهیزکاری وسیله ی نجات برای فردای […]

CIMG3661

نماز با شکوه جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان اقامه شد . خطیب جمعه ی وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز پس از حمد و ثنای الهی نماز گزاران رابه رعایت تقوی دعوت کرد و گفت : پرهیزکاری وسیله ی نجات برای فردای قیامت و پناهگاه همیشگی برای روز رستاخیز است .تقوی یعنی فرمان خدا را بردن و از خدا اطاعت نمودن . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدینشرح است :

CIMG3680

– ایام پایان سال فرصت مناسبی است برای ارزیابی کارهای انجام شده . اگر این بررسی هدفمند باشد موجب رشد و تعالی می گردد . بطور کلی مجموعه ای که اهل بررسی و ارزیابی کار خویش باشد به رشد و موفقیت دست پیدا می کند و اگر غیر از این باشد توفیقی نخواهد داشت .

CIMG3699

– علی علیه السلام می فرماید : هر که خود را مورد حساب رسی و ارزیابی قرار دهد سود می برد و هر کس دچار غفلت شد زیان می بیند .

– همانطور که انسان دخل و خرج خود را حساب می کند بایستی در محاسبه ی اعمال خویش نیز دقت داشته باشد . از این مهم در علم اخلاق به محاسبه و ارزیابی یاد می کنند . و در علم مدیریت بعنوان ارزیابی عملکرد و در اقتصاد بعنوان انبار گردانی از آن نام برده می شود .

– در همه ی زمینه ها ارزیابی به انسان کمک می کند یقین به قیامت و حسابرسی روز قیامت به انسان کمک می کند که در امور زندگی خود دقت و حسابرسی داشته باشد . پیامبر اکرم می فرمایند خود را محاسبه کنید قبل از آنکه از شما حساب بکشند .

CIMG3673

خطبه ی دوم نماز جمعه ی وزوان با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . اهم مطالب خطبه ی دوم نماز بدینشرح است :

– آخرین نماز جمعه ی شهر وزوان در سال ۱۳۹۵ است . امام امت فرمودند نمازهای جمعه را هرچه باشکوه تر برگزار کنید نماز جمعه وابسته به هیچ حزب و گروهی نیست بلکه مردمی است  و باعث پیوند آحاد جامعه با یکدیگر است .

CIMG3683

– پیامبر اکرم می فرمایند : هر کس به خدا و روز قیامت ایمان دارد پس سعی کند در نماز جمعه شرکت کند .

– مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند : احساس ضعف نکنید . قدرت و قوت خود را آشکار کنید . در مذاکرات همیشه به طرف مقابل موضع قدرت خود را نشان دهید . اگر ما جایی احساس ضعف کردیم آنها خوی استعماری خود را بروز می دهند .

CIMG3697

– سالروز وفات حضرت ام البنین و روز تجلیل از خانواده های شهداست و انتظار می رود ما کاری انجام دهیم که شهدا از ما راضی باشند . بسیاری از وصیت نامه های شهدا در مورد حجاب و نماز است .

– رعایت حقوق شهروندی خدمت بی منت است که مسئولین ما باید پاسخگو باشند . کسی دغدغه ی شغل نداشته باشد . مردم باید امید به آینده داشته باشند .

CIMG3698

– حضور افراد توانمند و متعهد در عرصه ی رقابت شوراهای شهر و روستا مهم است . کسانی به میدان بیایند که بتوانند مشکل مردم را حل کنند . کسی که توان ندارد اگر به میدان بیاید خیانت کرده است .  در موقع رای دادن باید خدا را در نظر بگیریم . مردم باید با انتخاب اصلح امانتداری کنند .

CIMG3705

خلاصه ی خطبه ها – عرفان محمدیان

مکبر – محمد خالویی

تصاویر ایمان خوش باطن