خدا نیامرزد ما را اگر بخواهیم بر اساس سلیقه کسی را تخریب کنیم

2017-03-05
237 بازدید

انتخابات هیات رییسه مجلس به کام برخی از اصولگرایان حاضر در بهارستان نبود، خصوصا وقتی نام علی مطهری و مسعود پزشکیان از صندوق ها بیرون آمد. آنها ترجیح می‌دادند محمد دهقان و حمیدرضا حاجی‌بابایی نواب رئیس باشند. شاید از همین روست که برخی معتقدند برخی اعتراضات به این دو نایب رییس برنامه‌ریزی شده است. به  […]

IMG_8913-copy

انتخابات هیات رییسه مجلس به کام برخی از اصولگرایان حاضر در بهارستان نبود، خصوصا وقتی نام علی مطهری و مسعود پزشکیان از صندوق ها بیرون آمد. آنها ترجیح می‌دادند محمد دهقان و حمیدرضا حاجی‌بابایی نواب رئیس باشند. شاید از همین روست که برخی معتقدند برخی اعتراضات به این دو نایب رییس برنامه‌ریزی شده است.

به  گزارش نامه نیوز، خودشان می‌گویند قصدی ندارند اما برخی از رقبایشان استنباط می‌کنند کاسه‌ای زیر نیم کاسه است. هفته پیش یکی از نمایندگان کم‌حاشیه تهران که شاید بتوان گفت از نمایندگان کمتر آشنای تهران در بهارستان است، در کانال تلگرامی‌اش بحثی را کلید زد. ابوالفضل سروش نوشت: «گاهی اوقات بعضی نماینده‌ها برای دادن یک تذکر کل مجلس رو بهم می‌زنند و داد و فریاد می‌کنند؛ نمی‌دونم آیا یه تذکر دادن این همه داد و بیداد می‌خواهد -البته بعضی می‌گویند وقتی دکتر پزشکیان و دکتر مطهری ریاست جلسه رو به عهده می‌گیرند بعضی جلسه رو به بی نظمی می‌کشند تا اینطور تداعی بشود این دو نفر که از فراکسیون امید هستند قدرت اداره جلسه  رو ندارند تا سال بعدریزش آراء داشته باشند و انتخاب نشوند.»

دلیگانی:‌ مطهری و پزشکیان ضعیف هستند

گفته تلگرامی سروش در جلسات هفته گذشته مجلس با ادبیاتی دیگر بیان شد. ماجرا از آنجا کلید خورد که حسینعلی حاجی دلیگانی از نمایندگان نزدیک به پایداری ها با مسعود پزشکیان که بر صندلی ریاست مجلس تکیه زده بود درگیری لفظی پیدا کرد و گفت: «مجلس براساس قلدری اداره می‌شود یا آیین نامه؟» جمله ای که با این توضیح پزشکیان همراه شد که « برای این ادبیات شما متاسفم.» حاجی دلیگانی حتی در زمانی که پزشکیان مشغول توضیح دادن بود هم فریاد می زد.

همین تذکر پرحاشیه کافی بود تا اینبار آن احتمالِ تلگرامی علنا از تریبون مجلس آنهم توسط یک نماینده دیگر مطرح شود، آنجا که محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه گفت: «من تعجب می‌کنم چرا وقتی رئیس جلسه عوض می‌شود، یک عده فکر می‌کنند جلسه قلدرمأبانه اداره می‌شود؟» کنایه ای دیگر به دلواپسان مجلس.

حاجی دلیگانی اما این ادعا را رد می کند. او پس از پایان جلسه علنی به خبرآنلاین درباره عمدی بودن فریادهایش گفت: اصلا قبول ندارم. خدا شاهد است اینگونه نیست. اصلا خدا نیامرزد ما را اگر بخواهیم بر اساس سلیقه کسی را تخریب کنیم. ما سوگند خوردیم و اعتقاداتی داریم. من پزشکیان را دوست دارم، او مرد متشرع و آزاده‌ای است.

نماینده مردم شاهین شهر درباره فریاده و لحن سخنانش اینگونه توضیح داد: «ما انتظار عدالت داریم اما خیلی وقتها رعایت نمی‌کنند. صحبت کردن بر اساس حق تقدم و ترتیب است اما اینها سیستم قرعه‌کشی را گذاشته‌اند. اینها هر کدام اخلاق خاصی دارند. من گفتم قلدری برای این بود که میکروفون من را قطع کرد. من سه دقیقه فرصت دارم حرف بزنم و اگر حرف خلاف شأن یا شرع بزنم یا خدای نکرده فحاشی بکنم حق دارد قطع کند.»

او البته معتقد است: «توان مدیریتی پزشکیان و مطهری ضعیف است و به آیین نامه مسلط نیستند». و ادامه می دهد: «در زمان این دو نفر انتقادها بیشتر می‌شود و صداها بالاتر می‌رود چون آقای لاریجانی حواسش هست و بر اساس آیین نامه عمل می‌کند اما اینها ظاهر و باطنشان همین است.»