گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۵/۱۲/۶

2017-02-25
93 بازدید

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان برگزار شد . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز پس از حمد و ثنای الهی نمازگزاران را به رعایت تقوی دعوت کرد و گفت پیامبر اکرم فرموده اند : هر کس […]

CIMG3564

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان برگزار شد . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز پس از حمد و ثنای الهی نمازگزاران را به رعایت تقوی دعوت کرد و گفت پیامبر اکرم فرموده اند : هر کس می خواهد عزیزترین انسانها باشد تقوی پیشه کند . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدینشرح است :

CIMG3567

– یکی از سنت های هستی آزمون و امتحان ما انسان هاست . وسایل امتحان افراد متفاوت است . امام علی ع می فرمایند : بلا و مصیبت و سختی برای انسان های ظالم تنبیه است و برای پیامبران بالا بردن درجه ی خلوص و یقین آنان است . خداوند بوسیله ی سختی ها انسان ها را امتحان می کند . انسان هر چه بیشتر سختی می بیند به خدا نزدیک تر می شود .

CIMG3571

– دوستان انسان هم در موقع سختی ها شناخته می شوند . در هنگام سختی دوستان واقعی هستند که می مانند . پیامبر اکرم می فرمایند : بزودی برای امت من زمینه های امتحان فراهم می شود . صبح مومن هستند و عصر ایمان خود را از دست می دهند .

– راه سرافراز بیرون آمدن از امتحان اینست که ایمان خود را تقویت کنیم . بصیرت خود را بالا ببریم . دل به دنیا نبندیم .

– انسان در امتحان ماهیتش مشخص می شود . باید مواظب باشیم زرق و برق دنیا فریبمان ندهد . امیرالمومنین می فرمایند : ای مردم بدانید که خداوند شما را بیهوده نیافریده است . شما را به حال خود رها ننموده است . پس از او پیروی کنید و دنبال رستگاری باشید .

CIMG3610

خطبه ی دوم نماز جمعه ی شهر وزوان با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . خطیب جمعه ی  تاکید کرد که باید قدرشناس فرصت ها باشیم . به خصوص فرصت جمعه که ارتباط دین و معنویت است . سزاوار نیست که انسان در روز جمعه به دنیا مشغول باشد . پیامبر اسلام در این مورد می فرمایند : هر کس از روی اخلاص به نماز جمعه بیاید گناهانش آمرزیده می شود . اهم مطالب خطبه ی دوم بدینشرح است :

CIMG3572

– انتظار می رفت در سال اقتصاد مقاومتی شاهد راه اندازی کارخانه های اشتغال زا باشیم .

– باید دولت با کالای قاچاق مبارزه کند . قاچاق باعث رکود اقتصادی می شود .

– متاسفانه برخی از وابستگان به مسئولین بالای کشور رانت خواری می کنند . همه ی سرمایه ها را دارند و بیکاری هم فراوان است . دولت باید به شدت با ورود کالای خارجی مقابله کند و زمینه ی اشتغال را فراهم نماید .

CIMG3608

مناسبت ها :

۸ اسفند روز تربیت

۹ اسفند روز جهانی مبارزه با صهیونیسم

۱۵ اسفند روز درختکاری

CIMG3610

– نظارت بر فضای مجازی باید باشد و مدیریت شود

– مجلس باید هم از دولت حمایت کند و هم هرجا خلافی می بیند بایستد .

خطیب جمعه ی شهر وزوان در پایان خطبه ی دوم نماز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را تسلیت گفت و تاکید کرد که باید حرمت ایام فاطمیه حفظ شود و مراسم سوگ و عزا برپا گردد .

CIMG3561
مکبر – میثم روستا

تصاویر – ایمان خوش باطن

خلاصه ی خطبه ها – عرفان محمدیان

CIMG3622