گزارش برگزاری نماز جمعه ی میمه – ۹۵/۱۱/۲۹

2017-02-18
381 بازدید

عایرضا هاشمی – خبرنگار نماز  تصاویر – امیر حسین صادق نماز جمعه این هفته میمه با شکوه هرچه تمامتر، به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی ،امام جمعه محترم بخش، در مسجد جامع میمه اقامه شد. خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و موضوع خطبه اول را به […]

photo_2017-02-17_20-46-01

عایرضا هاشمی – خبرنگار نماز

 تصاویر – امیر حسین صادق

نماز جمعه این هفته میمه با شکوه هرچه تمامتر، به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی ،امام جمعه محترم بخش، در مسجد جامع میمه اقامه شد.

خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و موضوع خطبه اول را به بیان نکاتی پیرامون تواضع و فروتنی، در مقابل غرور و تکبر اختصاص داد.

ایشان با بیان این حدیث از امام صادق (ع) که فرموده اند:

” احساس بزرگی و غرور به دلیل احساس حقارت است”

و همچنین این حدیث از امیر المومنین امام علی(ع) :

photo_2017-02-17_20-46-12

“ای بندگان خدا مواظب باشید که دشمن خدا ودشمن خودتان (شیطان) شما را به درد خود که غرور است مبتلا نکند.” خاطر نشان کردند که تواضع و فروتنی اگر برای خداوند باشد انسان را بلند مرتبه و عزیز میگرداند و در مقابل آن غرور و تکبر انسان را به پایین کشیده و سبب سقوط آدمی میگردد.

حجت الاسلام زمانی هم چنین با قرائت آیه ۶۳ سوره فرقان با این مضمون :

«وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذینَ یَمْشُونَ عَلَی الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً :

بندگان خاص خدای رحمان آن کسانند که سنگین و با تواضع بر زمین راه می روند و چون جهالت پیشگان ، خطابشان کنند سخن ملایم گویند»

بر لزوم رعایت تواضع و فروتنی علی الخصوص در مورد مسئولین و افرادی که داری سمت و جایگاهی هستند تاکید کردند و خاطر نشان کردند که مبادا این مسئولیت ها و جایگاه ها آن ها را به سمت غرور و تکبر بکشاند.

photo_2017-02-17_20-46-07

امام جمعه محترم در آغاز خطبه دوم با توجه به نزدیک بودن ایام پایانی سال جاری که با عنوان اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل نام گذاری شده است بر این نکته تاکید کردند که مسئولین جمهوری اسلامی در پایان سال باید به بررسی و محاسبه ی اقدام ها و فعالیت های خود، در طول این یکسال پرداخته و گزارشی جامع را به مردم ارائه کنند و در صورت  قابل قبول نبودن کارنامه یکساله شان از سمت خود کناره گیری کنند.

ایشان در ادامه با تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه که نشانگر قدرت و عظمت جمهوری اسلامی در مقابل ظالمان و دشمنان نظام بود به بیان مناسبت های هفته پرداختند که

۱ اسفند ماه سالروز شهادت نماینده امام (ره) در سپاه پاسداران حجت الاسلام و المسلمین شیخ فضل الله محلاتی ، هشت تن از نمایندگان مجلس چند تن مسؤولین دیگر که در اثر حمله هوایی جنگده های بعثی به هواپیمای حامل آن ها که با عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس نام گذاری شده است و  هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی از جمله مناسبت های مورد اشاره در این خطبه بود.

photo_2017-02-17_20-46-35

پایان بخش خطبه های این هفته انتقاد حجت الاسلام زمانی از اقدام درور از ذهن و ناشایست چند تن از مسئولین و وزرا در خصوص حضور در مجلس شخصی سفیر سوئد  جهت امضا تفاهم نامه و تاکید بر لزوم عذرخواهی آن ها از مردم بود.