گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۵/۱۱/۱۵

2017-02-04
290 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم نماز جمعه این هفته میمه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه محترم بخش ، در مسجد جامع شهر میمه با شکوه هرچه تمامتر اقامه شد. خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و موضوع خطبه اول خود را به بیان موضوع تاثیر […]

IMG_5475

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه این هفته میمه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه محترم بخش ، در مسجد جامع شهر میمه با شکوه هرچه تمامتر اقامه شد.

IMG_5484

خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و موضوع خطبه اول خود را به بیان موضوع تاثیر اعمال بر سرنوشت آدمی اختصاص داد.

ایشان در این خصوص بیان داشتند که فراز و نشیب های آدمی و بهره مندی از نعمت های الهی در گرو اعمال خود او در این دنیا می باشد  بدین گونه که شکرگزاری نعمت سبب افزایش آن و کفران نعمت باعث بی بهره ماندن از آن ها می شود.

IMG_5482

حجت الاسلام زمانی در ادامه با استناد به آیه ۵۳ سوره مبارک انفال با مضمون زیر :

«ذلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ یَکُ مُغَیِّراً نِعْمَهً أَنْعَمَها عَلی‏ قَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ أَنَّ اللَّهَ سَمیعٌ عَلیمٌ»

«این ، بخاطر آن است که خداوند ، هیچ نعمتی را که به گروهی داده ، تغییر نمی دهد جز آنکه آنها خودشان را تغییر دهند و خداوند ، شنوا و داناست!»

بیان داشتند که این تنها سرنوشت آدمی نیست که  به دست خود او رقم میخورد بلکه سر نوشت یک حکومت هم هست که میتواند به دست خودش رقم بخورد .

IMG_5489

و حکومتی که در آن از اجرای عدالت خبری نباشد و سبب نا رضایتی ملتش را فراهم کند به یقین سقوط خواهد کرد که نمونه بارز آن سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ است.

IMG_5493

خطبه دوم با بیان این فراز  از سخنان امام خمینی (ره) که فرموده اند:

«امروز همه امت موظف هستند تا در صحنه حاضر باشند« آغاز شد و به بیان مناسبت های هفته اختصاص یافت که اولین و مهمترین مناسبت مورد اشاره ،فرارسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در آستانه ۳۸ مین سالگرد خود قرار دارد است.

IMG_5496

حجت الاسلام زمانی از انقلاب به عنوان میراثی که برای نسل جدید به جا مانده است نام بردند و بر لزوم و اهمیت حفظ این میراث و پایبندی به آرمان های امام راحل و خون شهدا تاکید کردند و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه را نشانه قدرت و عظمت این نظام دانستند.

IMG_5501

۵جمادی الاول سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و همچنین ۱۹ بهمن ماه ،سالروز بیعت همافران ارتش با امام خمینی (ره) از دیگر مناسبت هایی بود که در این خطبه مورد اشاره قرار گرفت.

IMG_5511

پایان بخش خطبه ها نیز  این تذکر امام جمعه محترم به مسئولین شهر اعم از شهردار و اعضای شورای شهر  بود  که زیبنده نیست میدان اصلی و ورودی  شهر میمه علی رغم هزینه های زیاد انجام شده  به همین اوضاع باقی بماند و لازم است در آن نمادهای فرهنگ و تمدن جلوه کند.

IMG_5504

بر اساس این گزارش پس از اقامه نماز جمعه و در بین دو نماز مهندس آذرپی بخشدار میمه به ایراد سخن پرداخت که مشروح سخنان ایشان در خبر مستقلی ارائه گردید .

IMG_5477
خبرنگار نماز – علیرضا هاشمی

 تصاویر – محمد فراست

IMG_5507

 آقای حسین مختاری ، مجری نماز امروز

IMG_5540