حاجی : عوارضی که باید به شهرداری ها و دهیاری ها داده شود از بین می رود؟

2017-01-21
65 بازدید

به گزارش حماسه سازان؛ نماینده مردم شریف شهرستانهای شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، پنجشنبه ۹۵/۱۰/۳۰در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان که به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد، شرکت کرد. حسینعلی حاجی ضمن تشکر از دکتر طیب نیا بخاطر برگزرای جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در استان، اظهار داشت: مصوبات خوبی […]

photo_2017-01-19_17-47-40

به گزارش حماسه سازان؛ نماینده مردم شریف شهرستانهای شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، پنجشنبه ۹۵/۱۰/۳۰در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان که به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد، شرکت کرد.

حسینعلی حاجی ضمن تشکر از دکتر طیب نیا بخاطر برگزرای جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در استان، اظهار داشت: مصوبات خوبی در خصوص مسائل استان گذرانده شده ما پیگیری اجرای آنها از ضروریات است.

وی در همین زمینه به مصویه تأمین تسهیلات مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی اشاره و اضافه کرد: واحدهای زیادی هستند که حتی حقوق پرسنل خود را هم ندارند که پرداخت کنند. در منطقه ما کارگرانی با حقوق معوقه ۸ تا ۹ ماهه صورت خود را با سیلی سرخ می کنند در حالی که اگر تسهیلات به واحدهایی که در شرایط فعلی خود را سرپا نگه داشته اند، پرداخت شود حداقل معوقات کارگران پرداخت و اشتغال موجود حفظ می شود.

عضو شورای برنامه ریزی استان با انتقاد از عملکرد بانکها در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: اخیراً بانکهای عامل از اعطای وامهای خُرد هم طفره می روند که این موضوع در زندگی روزمره مردم تأثیرگذار است.

وی وجود فساد در دریافت برخی تسهیلات کلان را یادآور شد و افزود: بنده لیست ۳۰ نفره ای را در اختیار شما قرار می دهم که از شعبه های خارجی بانکهای داخلی اقدام به دریافت تسهیلات با نرخ بهره پایین نموده و در داخل سپرده گذاری می کنند. در یک فقره سود سالیانه ۳۰ میلیارد تومانی عاید یکی از این افراد می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از وزیر اقتصاد و دارایی خواست بعنوان متولی اصلی بانکداری در کشور به این گونه موضوعات رسیدگی کند.

وی ئواقع بینی و تصمیم گیری براساس واقعیت را لازمه پیشرفت دانست و ادامه داد: در اینجا از فقرا چیزی نمی گویم، اما بانید قشر متوسط جامعه نیز دچار مشکل شده اند بطوری که از کسبه که در رده اقشار متوسط ارزیابی  می شوند، فقط در یکی از شهرهای حوزه انتخابیه ام، بیش از ۱۰۰۰ پروانه کسب فقط در امسال باطل شده است.و کاسب چندین ساله با حضور در اتحادیه ادامه کارش را غیر اقتصادی اعلام کرده است.

حاجی در پایان با مشکوک خواندن استرداد مالیات بر ارزش افزوده برخی واحدها گفت: در اینجا و در حضور مدیر کل مالیاتی و گمرک استان از جنابعالی می خواهم دستوررسیدگی دهید که آیا صادرات اعلام شده واقعاً صورت می پذیرد که در ازای آن مالیات مسترد می گردد یا با صحنه آرایی عوارضی که باید به شهرداری ها و دهیاری ها داده شود، از بین می رود.