گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۵/۹/۱۲

2016-12-03
67 بازدید

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز و پس از حمد و ثنای الهی ، نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت : یکی از نشانه های شکر گذاری گفتن ” الحمد لله […]

cimg2863

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز و پس از حمد و ثنای الهی ، نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت : یکی از نشانه های شکر گذاری گفتن ” الحمد لله ” است . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدینشرح است . :

– از مهمترین ملاکهای سعادت و امنیت جامعه وحدت است . وحدت منشا خیر و برکت و پیروزی و موفقیت جامعه است . بسیاری از آیات قران پیرامون وحدت و همکاری در راه خداوند است .

cimg2865

– تمسک به حبل الله مورد تاکید قرآن کریم قرار گرفته است و اگر همه ی موحدان به دستورات کتب الهی عمل می کردند جزو امت های برتر که از شکوه و عظمت برخوردار شده اند می شدند . در مقابل تفرقه موجب شکست و خسران خواهد شد و یکی از دلایل استیصال کشورهای اسلامی همین تفرقه و اختلافات است . بدیهی است هر کاری که باعث تفرقه بین جوامع اسلامی شود از گناهان کبیره و جرمی نابخشودنی است .

– حضرت علی علیه السلام می فرمایند : ای مردم ملتزم به جماعت باشید .

cimg2867

– از بزرگترین بلاهایی که بر سر مسلمین آمده است تفرقه و نفاق است و دست های ناپاکی اختلافات بین مسلمانان را دامن می زنند . ثبات قدم ، اطاعت از رهبری ، بینش و بصیرت  رمز موفقیت انسانهاست که خداوند آن را بعنوان یک راهبرد اساسی پیش روی مسلمانان قرار داده است .

– در آیه ی ۴۶ سوره ی انفال آمده است که ” واطیعوا الله و رسوله و لاتنازعوا  . ای مردم از خدا و پیامبر خدا پیروی کنید و با یکدیگر نزاع نکنید که سست خواهید شد . و سختی ها را تحمل کنید که خدا با صابرین است . امام جمعه ی بخش میمه که خطبه های این جمعه را در مسجد جامع شهر وزوان ایراد می کرد در ادامه از سهم خواهی بعضی جناح ها از انقلاب انتقاد کرد و همه را به وحدت دعوت نمود .

cimg2869

 

خطبه ی دوم نماز جمعه با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . اهم مطالب خطبه ی دوم نماز بدینشرح است :

– امام صادق علیه السلام فرمودند : برای خداوند نسبت به مومنین در روز جمعه عنایت و کرامت خاصی است و دعاهای آنها را مستجاب و برآورده می سازد .

cimg2872

 

– حضور پرشور امت اسلام و پیروان سید الشهدا در اربعین حسینی تداوم بیعت با اباعبدالله و نشانه ی اقتدار و ظرفیت بالای امت اسلام است که مستکبران تاب دیدن و به تصویر کشیدن آن را ندارند . و حادثه ی تلخ حله کینه ی آنان را به نمایش گذاشت و نشان داد که آنان خفاشانی هستند که توان دیدن خورشید را ندارند .

– ۱۲ آذر ۵۸ روز تصویب قانون اساسی به عنوان میثاق ملی است و همه باید ملتزم به آن باشیم و امام فرمودند مخالفت با قانون اساسی مخالفت با اسلام است .

– ۱۶ آذر روز دانشجو با هدف تجلیل از دانشجویانی که در دوران سخت اختناق در برابر منافقان ایستادند و به شهادت رسیدند . .

– ۸ ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری و آغاز ولایت و امامت امام زمان عج است .

cimg2900

 

– اقدام کنگره ی آمریکا در تمدید تحریم های ۱۰ ساله نقض آشکار برجام است و نظام اسلامی باید پاسخ درخور این اقدام را ارائه کند .

– حادثه ی تلخ تصادف قطار و کشته شدن تعدادی از هموطنانمان که زایر امام رضا هم بودند مایه ی تاسف است . جا داشت که سران ۳ قوه و دست اندرکاران ابراز شرمساری و تاسف و همراهی می کردند .

– توجه به مسایل بهداشت و درمان منطقه و توسعه ی کشتهای جایگزین  باید مورد توجه مسئولین منطقه قرار گیرد .

cimg2910

 

تجلیل از حضور با شکوه هیئت های مذهبی شهرها و روستاهای بخش میمه در عصر روز شهادت امام رضا علیه السلام که نشان دهنده ی وحدت و انسجام مردم منطقه است  رویداد مهم و ارزشمندی است که از سال های گذشته آغاز شده است و ان شا الله همه ساله با رونق بیشتری برگزار می شود .

cimg2924

خلاصه ی خطبه ها – حجت صالح

 مکبر – میثم روستا

 تصاویر – ایمان خوش باطن