گزارش مراسم نماز جمعه ی میمه – ۹۵/۹/۵

2016-11-26
69 بازدید

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز تصاویر آرشیوی است . نماز جمعه این هفته  ، باشکوه هرچه تمامتر و حضور پرشور اهالی  محترم بخش میمه  که از شهرها و روستا های دور نزدیک گرد هم آمده بودند، به امامت حجت الاسلام و المسلمین زمانی، در مسجد جامع میمه اقامه شد. خطیب جمعه میمه خطبه های خود […]

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

تصاویر آرشیوی است .

img_3507

نماز جمعه این هفته  ، باشکوه هرچه تمامتر و حضور پرشور اهالی  محترم بخش میمه  که از شهرها و روستا های دور نزدیک گرد هم آمده بودند، به امامت حجت الاسلام و المسلمین زمانی، در مسجد جامع میمه اقامه شد.

خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و با توجه به مقارن بودن این ایام با ایام رحلت رسول خدا(ص) و شهادت امام حسن و امام رضا(ع) موضوع خطبه اول خود را بیان اهمیت شناخت ائمه و پیامبران اختصاص داد.

حجت الاسلام زمانی در این خصوص بیان داشتند که پیامبران حجت های بیرونی خداوند روی زمین برای انسان ها هستند و راه توحید،سعادت و رسیدن به شکوفایی را به همراه عقل آدمی که حجت باطنی خداوند بر انسان است را به آن ها می آموزند.

img_3491

ایشان در ادامه سخنان خود با بیان این حدیث از رسول خدا(ص) که فرموده اند: «هرکسی که از اهل بیت من پیروی کند نجات می یابد و هرکسی که پیروی نکند غرق می شود، مانند پیروان نوح نبی که برخلاف مخالفانش از عذاب در امان ماندند.» امامت  را در راستا و ادامه نبوت دانستند و بیان کردند که هیچ گاه زمین از حجت خالی نبوده و نمانده است و حتی اولین انسان آفریده شده هم به عنوان پیامبری مبعوث شد تا عذر و بهانه ای برای آدمیان وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام زمانی خطبه دوم خود را به بیان مناسبت های هفته اختصاص دادند و اولین مناسبتی را که به آن اشاره کردند پنجم آذرماه، مصادف با روز بسیج و آغاز هفته بسیج بود، ایشان در این خصوص بیان داشتند که بسیج روز به روز باید شکوفا تر و پویاتر شود و همانگونه که همیشه در عرصه های مختلف تاثیر گذار بوده است اکنون نیز به همان قوت به کار خود ادامه دهد.

img_3517

وی در ادامه خاطر نشان کردند که متهم کردن بسیج و بسیجیان به تند روی از جمله اهداف و اقدامات دشمن است که باید با آن مقابله شود.

دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس و همچنین درگذشت آیت الله اردبیلی از دیگر مناسبت ها و رخدادهایی بود که در این خطبه مورد اشاره قرار گرفت.

پایان بخش خطبه های این هفته تسلیت ایام سوگواری رسول خدا، کریم اهل بیت و امام رضا (ع)  توسط امام جمعه محترم بود.

 

img_3522