حاجی : وزارت صنعت واردات بی رویه را سرو سامان دهد

2016-11-13
37 بازدید

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به واردات بی رویه و غیرضروری به کشور گفت:مجوزهای واردات ازسوی دو وزارتخانه صنعت،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی صادر می شود که البته در وزارت جهاد حجم واردات بی رویه  کمتر است و از این بابت نگرانی وجود ندارد. وی افزود: […]

۲۰۱۶۰۵۱۰۸۸۸۴۹۷۵۲۰۲_orig

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به واردات بی رویه و غیرضروری به کشور گفت:مجوزهای واردات ازسوی دو وزارتخانه صنعت،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی صادر می شود که البته در وزارت جهاد حجم واردات بی رویه  کمتر است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: در خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقدم که اولویت اول این بود که رئیس جمهور باید ابتدا فکری به حال این وزارتخانه کرده و نسبت به تغییر وزیر اقدام می کرد که این کار را انجام نداد درحالی که در این وزارتخانه دچار مشکل هستیم.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجوزهایی که وزارت صنعت برای واردات می دهد، آنچه که رعایت نمی شود واردات کالاهایی است که توان تولید آن در داخل وجود دارد، خاطرنشان کرد: تولید این کالاها در داخل صرفه اقتصادی دارد و نیروی کار آن نیز در کشور فراهم است،اما با واردات بی رویه تنها فرصت شغلی برای خارجی ها فراهم شده و با ادامه این روند، خود را تبدیل به مصرف کننده بی حاصل می کنیم.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضرورت دارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت تاملی در اقدامات که در حوزه واردات صورت می گیرد، داشته باشد، تصریح کرد: در صورت عدم توجه این وازرتخانه، مجلس باید وارد این موضوع شود حتی اگر تا پایان دولت یازدهم فرصتی باقی نمانده باشد.

وی تاکید کرد:با روند فعلی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و با فرمانی که وزیر درحال پیش بردن امور این وزارتخانه است کشور جز به ورطه وابستگی به جای دیگری نمی رسد.