گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۵/۸/۲۱

2016-11-13
115 بازدید

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمین زمانی ، در مسجد جامع میمه با شکوه هر چه تمامتر اقامه شد. خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و موضوع خطبه اول خود را به بیان موضوع حق مال و فرزند بر انسان اختصاص داد. ایشان […]

img_3494

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمین زمانی ، در مسجد جامع میمه با شکوه هر چه تمامتر اقامه شد.

خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و موضوع خطبه اول خود را به بیان موضوع حق مال و فرزند بر انسان اختصاص داد.

ایشان با استناد به این حدیث از امام سجاد (ع) که فرموده اند:« حق مال بر انسان آن است که آن را جز از راه حلال به دست نیاورد و جز در راه حلال هم خرج نکند.» بیان داشتند که نه تنها به دست آوردن مال و ثروت، بلکه مصرف آن هم باید از راه حلال و درست باشد زیرا رعایت این اصل است که به بهره برداری بیشتر از مال و ثروت کمک می کند و عدم رعایت آن نیز سبب گمراهی می شود.

img_3491

همانگونه که رسول خدا در حدیثی فرمودند:« کسی که از راه غیر مشروع مالی را به دست آورد همانا که زمینه راه یافتن خود به دوزخ را فراهم کرده است.»

حجت الاسلام زمانی در ادامه سخنان خود بیان داشتند که انسان باید نسبت به مال و ثروت خود حسابرسی داشته باشد و دقت کند که حق الناس و حق الله در آن نباشد چرا که این امر در تعیین سرنوشتش تاثیر به سزایی دارد.

img_3507

خطیب جمعه میمه خطبه دوم خود را با ذکر این حدیث از رسول خدا : « روز جمعه برترین روز ایام هفته و برتر از عید فطر و قربان است» آغاز کرده و به بیان مناسبت های پیش رو پرداختند که:

-۲۴ آبان ماه سالروز تصویب قانون اساسی

– روز ملی کتاب و کتاب خوانی

– و اربعین حسینی

از جمله مناسبت های مورد اشاره در این خطبه بود.

img_3497

حجت الاسلام زمانی در خصوص نزدیک بودن اربعین حسینی خاطر نشان کردند که حضور میلیونی مسلمانان در این راهپیمایی نشان دهنده بیداری امت اسلام و زنده بودن نهضت حسینی است و علاوه بر آن جنبه معنوی و اعتقادی دارند ایشان همچنین بیان داشتند که لازم است هموطنان عزیزی که توفیق شرکت در این مراسم را دارند به توصیه های ستاد اربعین توجه کرده و با رعایت قوانین و مقررات و اخذ گذرنامه زمینه را برای برگزاری هرچه بهتر و بدون مشکل این مراسم را فراهم کنند.

img_3517
علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

img_3521

تصاویر – محمدرضا صانعیان

img_3522