بانوی کارآفرین میمه ۶۵ هکتار ازاراضی استان اصفهان را زیر کشت زعفران بُرد

2016-11-07
81 بازدید

‘ صغری جعفری ‘ کار آفرین نمونه و تولید کننده زعفران ساکن روستای ازان میمه روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: امسال توانستیم با زیر کشت بردن ۶۵ هکتار از زمین های کشاورزی در شهرستان های یاد شده حدود ۷۰۰ کیلوگرم زعفران برداشت کنیم. وی افزود: در این زمینه برای ۱۷۰نفر به صورت […]

۸۲۲۹۷۸۰۶-۷۱۱۵۱۹۳۱-۱
‘ صغری جعفری ‘ کار آفرین نمونه و تولید کننده زعفران ساکن روستای ازان میمه روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: امسال توانستیم با زیر کشت بردن ۶۵ هکتار از زمین های کشاورزی در شهرستان های یاد شده حدود ۷۰۰ کیلوگرم زعفران برداشت کنیم.
وی افزود: در این زمینه برای ۱۷۰نفر به صورت مسقیم وغیر مستقیم شغل ایجاد شد.
این بانوی کارآفرین شهرستان شاهین شهر و میمه که در سال ۹۳ به عنوان یکی از کارآفرینان نمونه استان نیز انتخاب شده است، هدف از کشت زعفران را ایجاد اشتغال ومعرفی زعفران اصفهان به عنوان یک برند اعلام کرد و گفت: در زمینه صادرات نیز فعالیت هایی انجام داده ایم و پیش بینی می کنیم که تا سال آینده ۸۵ هزار دلار از طریق صادرات زعفران ارز آوری داشته باشیم.
علیرضا سالم رئیس جهاد کشاورزی بخش میمه نیز گفت: حدود ۵۴ هکتار از زمین های بخش میمه زیر کشت زعفران رفت و ۲۲۰ کیلوگرم زعفران از این زمین ها برداشت شد.
زعفران گیاهی است نیمه گرمسیری و در نقاطی که دارای زمستان های ملایم و تابستان گرم و خشک هستند، بخوبی می‌ روید.
مقاومت زعفران در مقابل سرما زیاد است و لیکن چون دوران رشد آن مصادف با پائیز و زمستان و اوایل بهار است به هوای مناسب و معتدل نیاز دارد.
استان اصفهان در سال های اخیر با کم آبی و پدیده خشکسالی مواجه شده و تغییرالگوی کشت و کاشت محصولات کشاورزی با مصرف آب کم یکی از راهبردهای مدیریت استان است.
کاشت زعفران به دلیل مصرف آب کم، درآمد اقتصادی بالا و زمینه کشت آن در برخی از مناطق استان اصفهان یکی از محصولاتی است که به اعتقاد کارشناسان کشاورزی می تواند جایگزین کشت محصولات کشاورزی آب بَر در این استان باشد.
در سال گذشته سه هزار و ۹۰۸ کیلوگرم زغفران در استان اصفهان تولید شد.
روستای ازان در چهار کیلومتری مرکز بخش میمه با جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر است.
بخش میمه در ۱۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.